Sekunda za sklapanje Rubikove kocke - pomoću veštačke inteligencije

Sistem sam uči kako da brže od bilo koje osobe sklopi Rubikovu kocku.
Rubikova kocka
Getty Images
Koliko vama vremena treba?

Sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji, koji su osmislili istraživači sa Univerziteta Kalifornija, rešava Rubikovu kocku za samo jedan sekund.

DeepCubeA, kako je algoritam nazvan, sklopio je 3D kocku koja muči ljude od kada je osmišljena 1974. godine.

„Ovaj sistem je sam naučio kako da reši problem", kaže autor profesor Pjer Baldi.

Istraživači su primetili da je strategija koju koristi algoritam mnogo drugačija od načina na koji ljudi rešavaju zagonetku.

„Moja pretpostavka je da je način na koji sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji rešava problem potpuno drugačiji od ljudskog", kazao je profesor Baldi, profesor kompjuterskih nauka na Univeritetu Kalifornija.

Studija, objavljena u časopisu published in Nature Machine Intelligence, pokazala je da algoritam daje deset milijardi različitih kombinacija slagalice sa ciljem da reši sve uz 30 pokreta.

Sistem je testiran na hiljadu kombinacija i uspeo je da reši sve, našavši najkraći put do rešenja za oko 60 odsto vremena.

„Težak cilj"

Ljudima koji mogu da reše Rubikovu kocku brzo obično treba oko 50 pokreta. Sistem veštačke inteligencije rešio ju je u proseku sa oko 28 pokreta.

Ovaj kompjuterski sistem nije prvi ili najbrži u rešavanju zagonetke. Ta čast pripala je sistemu koji je razvio Institut za tehnologiju iz Masačusetsa, čiji algoritam min2phase rešava zagonetku tri puta brže.

Ključno je da sistem nije koristio neuronsku mrežu - koja oponaša način na koji ljudski mozak funkcioniše - ili tehnike mašinskog učenja i bio je programiran samo da reši zagonetku.

Istraživači su 2018. napravili robota koji može da sklopi kocku za 0,38 sekundi.

Stvaranje sistema koji sam uči kako da reši problem smatra se prvim korakom ka stvaranju sistema veštačke inteligencije koji može da pređe sa igre u rešavanje problema u stvarnom svetu.

„Rešenje Rubikove kocke uključuje simboličko, matematičko i apstraktno razmišljanje, tako da se mašina za dubinsko učenje koja može da reši takvu zagonetku približava tome da postane sistem koji može da misli, razmišlja, planira i donosi odluke", kaže profesor Baldi.

„Kako kreiramo napredni sistem veštačke inteligencije koji je pametniji, snažniji i sposobniji za razmišljanje, razumevanje i planiranje? Ovaj posao je korak ka tom teškom cilju."

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC