Indija: Svih 41 građevinskih radnika izvučeni su nepovređeni iz zatrpanog tunela posle 16 dana

Duže od dve nedelje zarobljeni radnici su dobijali hranu, vodu, kiseonik kroz uguranu cev u ruševine.
Uttarakhand tunnel
ANI
Radnici zajedno u rudniku, snimak sa monitora

Građevinski radnici koji su duže od dve nedelje bili zatrpani u obrušenom tunelu na severu Indije, izvučeni su u spasilačkoj misiji i to nepovređeni.

Dočekali su ih porodica i prijatelji, a odvezeni su do obližnje bolnice samo radi kontrolnih pregleda.

Ostali su zaglavljeni 12. novembra posle odrona koji su gradili u državi Utarkand.

Izvučeni su kroz cev od 90 centimetara u prečniku koja je bila ugurana u obrušeni tunel.

Vlasti su sve vreme snabdevale muškarce kiseonikom, hranom i vodom kroz posebnu usku cev.

Vlada je saopštila da su to „odlične vesti za celu državu", a indijski premijer Narenda Modi pozdravio je ovaj uspeh kao primer hrabrosti i strpljenja.

Spasilačka misija koja je trajala dve nedelje suočila se sa nizom neuspeha, jer je trebalo da se otkloni blokada od 60 metara i stvori prolaz za zarobljene ljude pomoću cevi za izvlačenje.

Radnike je na kraju izvukla grupa rudara pomoću ručnih bušilica kojom su probijali stenu.

Među brojnim preprekama bio je kvar glavne mašine za bušenje.

Samo u okviru projekta autoputa Čar Dam trebalo bi izgraditi 16 obilaznica i tunela, 15 nadvožnjaka i više od 100 malih mostova.
AFP
Samo u okviru projekta autoputa Čar Dam trebalo bi izgraditi 16 obilaznica i tunela, 15 nadvožnjaka i više od 100 malih mostova.

Ovo je „najteža" operacija spasavanja iz tunela sa kojom se u karijeri suočio australijski stručnjak Arnold Diks.

Diks, stručnjak za podzemna spasavanja i tunele kog je indijska vlada pozvala kao konsultanta, provodio je prethodne dane i noći ispred tunela koje je trebalo da oni izgrade u Utarakandu.

„Ovo je najteža [operacija] ne samo iz tehničkih razloga. Ovo je teško jer su ulozi veoma visoki.

„Niko nije povređen i moramo da se pobrinemo da svi budu dobro i kad izađu", rekao je prethodno Diks za BBC.

Da bismo shvatili razmere ove krize, važno je razumeti da je tunel u Himalajima, piše Soutik Bisvas, BBC izveštač iz Indije.

Himalaji su najmlađi planinski lanac na svetu, gde su najviši vrhova, nastali pre nekih 45 miliona godina kao rezultat sudara i sklapanja dve kontinentalne ploče.

Uspon Himalaja nastaje seizmičkom aktivnošću - drugim rečima, to je region podložan zemljotresima.

Tunel Silkjara deo je 890 kilometara dugog glavnog projekta Čar Dam, vrednog 1,5 milijardi dolara koji asfaltiranim putevima povezuje ključna hinduistička mesta za hodočasnika u podnožju planina.

Samo u okviru projekta autoputa Čar Dam trebalo bi izgraditi 16 obilaznica i tunela, 15 nadvožnjaka i više od 100 malih mostova.

„Ove planine nisu za tako masivnu izgradnju infrastrukture", upozorava Hemant Diani, ekolog.


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • Realista

    28.11.2023 21:26
    zaštita na radu Indija, Kina..
    Sreća njihova što nije bilo metana...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC