Saobraćaj: Kina otkupila evropsku tehnologiju pravljenja letećih automobila

Slovački ErKar, napravljen sa BMV motorom koji radi na uobičajeno gorivo, sada će se proizvoditi u Kini.

Kineska firma otkupila je tehnologiju letećeg automobila, prvobitno razvijenu i uspešno testiranu u Evropi.

ErKar, sa BMV motorom i pogonom na uobičajeno gorivo, 2021. godine leteo je 35 minuta između dva slovačka aerodroma, koristeći avionsku pistu za uzletanje i sletanje.

Bilo je potrebno nešto više od dva minuta da se iz automobila transformiše u avion.

Sada će se vozila napravljena na osnovu njegovog dizajna koristiti u okviru „specifičnog geografskog regiona" Kine.

Kompanija Habej Džijaksn flajing kar tehnolodži (Hebei Jianxin Flying Car Technology Company), sa sedištem u Čangdžou, kupila je ekskluzivna prava za proizvodnju i upotrebu ErKara.

Kompanija je izgradila sopstveni aerodrom i školu letenja nakon prethodne akvizicije od drugog slovačkog proizvođača aviona, rekao je Anton Zajac, suosnivač KlajnVižna, kompanije koja je stvorila ErKar.

KlajnVižn je odbio da kaže za koliko je prodao tehnologiju.

Pošto je predvodila revoluciju u razvoju električnih vozila, Kina sada aktivno razvija programe za leteći prevoz.

Prošlog meseca, kompanija Autoflajt izvela je probni let drona za prevoz putnika između gradova Šenžen i Džuhaj.

Putovanje, koje traje tri sata vožnje automobilom, završeno je za 20 minuta, navodi se>

Ipak, tokom probne vožnje u letelici nije bilo putnika.

Prošle godine, nadležne vlasti izdale su bezbednosni sertifikat kineskoj firmi eHang za njen električni leteći taksi.

Britanska vlada ranije je saopštila da bi leteći taksiji mogli da postanu redovna pojava na nebu do 2028.

Ali za razliku od putničkih aviona sličnih dronu, za uzletanje i sletanje ErKara potrebna je pista.

Slovačka transportna uprava je 2022. izdala dozvolu ErKaru za letenje.


Pogledajte video: Probna vožnja letećeg automobila


Još postoje značajne prepreke za ovaj oblik saobraćaja, pre svega u smislu infrastrukture, regulacije i opšteg prihvatanja nove tehnologije.

„Ovaj hrabri novi svet ličnog transporta deluje sjajno", kaže avijatičarski stručnjak Stiv Rajt.

On smatra da je Kina u prednosti nad Zapadom gde razne stvari mogu da uspore razvoj ovog vida saobraćaja.

Slična zabrinutost se nekada odnosila na električne automobile - u čemu je Kina postala lider na globalnom tržištu.

Prodaja slovačkog ErKar-a mogla bi da pokrene pitanje da li je Kina spremna da uradi isto i sa letećim automobilima.

Rajt je rekao da su prototipovi poput ErKara „velika zabava", realnost će verovatno na kraju biti svakodnevnija „sa redovima i proverom prtljaga i raznim drugim".


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC