Uprkos obećanjima, ugovor o koncesiji beogradskog aerodroma i dalje tajna

Ni devet meseci od potpisivanja ugovora o koncesiji, kojim je francuskoj korporaciji Vansi erports na 25 godina dat beogradski Aerodrom "Nikola Tesla", nisu poznati detalji niti da li se i kako davanje koncesije nad beogradskom vazdušnom lukom formalno tiče niškog Aerodroma "Konstantin Veliki".
Uprkos obećanjima, ugovor o koncesiji beogradskog aerodroma i dalje tajna
Foto: 021.rs
I pored mnogih obećanja najviših državnih funkcionera da će ugovor sa francuskim Vansijem biti objavljen do kraja 2018, taj dokument je tajna.
 
Kako piše Insajder, najviši predstavnici vlasti su više puta najavljivali njegovo objavljivanje, a ministar finansija Siniša Mali je u septembru tvrdio da će ugovor biti objavljen do kraja prošle godine, do kada bi koncesionar trebalo da uplati naknadu.
 
Nakon potpisivanja Ugovora, predsednica Vlade Ana Brnabić je najavila da će ceo ugovor biti objavljen kada bude zatvorena finansijska konstrukcija, a to je, tvrdila je tada, kraj septembra, piše Insajder.
 
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je krajem juna rekla da se očekuje da Ugovor bude završen krajem avgusta i da u septembru koncesionar preuzme upravljanje Aerodromom "Nikola Tesla".
 
Šta se zna?
 
Javnosti su za sada poznati samo osnovni detalji ovog ugovora koje su najviši zvaničnici više puta izneli, navodi Insajder.
 
Premijerka Srbije Ana Brnabić je saopštila da je najbolju ponudu za koncesiju na 25 godina za aerodrom "Nikola Tesla" dala francuska korporacija "Vansi erports" (Vinci Airports) i to po sva tri kriterijuma - finansijskom, tehničkom i pravnom.
 
S detaljima koncesije bio je upoznat i predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je tom prilikom rekao da je cena od 501 milion evra viša od prvobitnih očekivanja. 
 
Ono što jeste takođe poznato je da Ugovor o koncesiji na 25 godina obuhvata finansiranje, upravljanje infrastrukturom aerodroma, održavanje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju i dalju modernizaciju aerodroma.
 
Kada se saberu svi elementi iz izjava predstavnika vlasti, očekuje se da Srbija u narednih 25 godina dobije oko 1,5 milijardi evra, s tim da će prvih 501 milion evra biti uplaćeno odmah kao jednokratna koncesiona naknada. Tokom perioda trajanja koncesije predviđeno je plaćanje godišnje koncesione naknade, a najavljuje se ukupno 220 miliona evra tokom 25 godina. Koncesionari su se obavezali i da će tokom istog perioda investirati 732 miliona evra na samom aerodromu.
 
Šta je nepoznato?
 
Predstavnici vlasti, međutim, nisu tako transparentni kada se govori o tome čega se koncesijom država odriče. Kako je otkrio Insajder, Grad Beograd se zbog koncesije bez ikakve naknade odrekao parkinga i garaže na Aerodromu Nikola Tesla. 
 
Takođe je javnosti nepoznato da li je i koliko uvećavana imovina beogradskog aerodroma neposredno pre davanja pod koncesiju. Istovremeno, čule su se tvrdnje da će koncesija za beogradski aerodrom ograničavati razvoj ostalih aerodroma u zemlji, a predstavnici vlasti davali su kontradiktorne izjave u vezi sa ovim tvrdnjama.
 
Jedno od pitanja koje je takođe ostalo bez odgovora je i da li je koncesija zaista najbolji način da se dalje razvija beogradski aerodrom, a odgovor na ovo pitanje mogla bi da da studija koja bi pokazala da li je upravo koncesija najbolji način za postizanje željenog cilja. 
 
Studiju, zajedno sa ostalom dokumentacijom, od nadležnih je tražila Transparentnost Srbija ali im podaci nikada nisu dostavljeni. Upravo zbog nedostavljanja ovih informacija Vladu Srbije Upravnom sudu tužila organizacija Transparentnost Srbije.
  • ST

    06.01.2019 09:22
    Ova vlast konstantno zavlaci narod.
  • Dejan

    06.01.2019 08:57
    posao
    Vidite na beleksu akcije aerodroma, pale dole kao kruske s drvo ! Ugovor, naravno da je tajna jer bez muljaze ne moze, veliko srbi su im namestili ludacke takse a gospoda to velikodusno prihvatila !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija