Položaj potrošača u Srbiji ni blizu standardima EU

Položaj potrošača u Srbiji nije ni blizu onome kakav je u zemljama EU, rekao je danas na panel diskusiji o zaštiti potrošača u Srbiji član užeg pregovaračkog tima Srbije u pregovorima sa EU Nebojša Lazarević.
Položaj potrošača u Srbiji ni blizu standardima EU
Foto: Pixabay
On je na skupu koji je organizovala Delagacija EU u Srbiji u saradnji sa Centrom za evropske politike (CEP) ocenio da se "prava potrošača u Srbiji ne poštuju dovoljno, iako je to međunarodno pravna obaveza naše zemlje, prema Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju".
 
"Ono na čemu mora da se radi jeste primena propisa, ali i ispravljanje sektorskih propisa. Vreme je da iskoristimo proces pregovora sa EU i moguće otvaranje poglavlja 28, da napravimo pomak i na suštinskom planu", naveo je Lazarević.
 
Prema njegovim rečima "potrošači u Srbiji se najviše suočavaju sa najhorizontalnijim smislom zaštite potrošača, uslugama, proizvodima, garancijama, i da su najveći problemi tamo gde je država pružalac usluga, poput komunalija, parking servis, Infostana".
 
Programski menadžer CEP-a Dušan Protić kazao je da je "zakonodavstvo u Srbiji u najvećoj meri usklađeno sa odgovarajućim pravilima koji se odnose na zaštitu potrošača na području EU".
 
"Problemi koji se javljaju kod nas su sistemski i vezani su za sve oblasti koje podrazumevaju primenu prava, ali ima i specifičnih problema. Zaštita potrošača je i pravna i ekonomska oblast, pa je u velikoj meri uslovljena i tržišnim kretanjima", objasnio je Protić.
 
On je rekao da "tamo gde vlada snažna tržišna ekonomija trgovci vode računa o pravima potrošača, jer su pod velikim konkuretskim pritiskom". "Primedbe potrošača najčešće se javljaju tamo gde su odgovori na reklamacije tehnički, gde se automatski odgovara po nekim obrascima koji su usmereni na odbijanje zahteva. Ovde je važna podrška koju pružaju potrošačke organizacije koje funkcionišu u Beogradu, Nišu, Novom Sadu i Kragujevcu", naveo je Protić.
  • Kupac = Ku*ac

    28.01.2020 21:46
    Iz ličnog iskustva znam da se garancija i prava kupaca ne poštuju. Velika firma sa pobedom u imenu (Win) zavlači i samo traži razloge da ne prizna reklamaciju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija