Nezaposlenih u Srbiji prošle godine bilo 17,8 odsto više nego 2020, a zaposlenih 2,6 odsto

U Srbiji je prošle godine bilo 352.400 nezaposlenih i u odnosu na 2020. godinu taj broj je veći za 53.200 ili 17,8 odsto, saopštio je danas Republički zavod za statistiku (RZS).
Nezaposlenih u Srbiji prošle godine bilo 17,8 odsto više nego 2020, a zaposlenih 2,6 odsto
Foto: Pixabay
U 2021. godini bilo je zaposleno 2.848.800 ljudi i u poređenju sa 2020. godinom taj broj je veći za 72.100, ili 2,6 odsto.
U 2021. godini broj samostalnih zaposlenih iznosio je 484.400, zaposlenih radnika koji rade za poslodavca bilo je 2.192 400, a broj neplaćenih porodičnih radnika iznosio je 172.000.
Od ukupnog broja radnika na neodređeno vreme je radilo 1.690.900, zaposlenih na određeno je bilo 421.700, dok je onih koji rade sezonski i povremeno bilo 79.800. Broj stanovnika van radne snage u 2021. godini smanjen za 162.500 ili 5,8 odsto i iznosio je 2.655.700.
 
Na međugodišnjem nivou, stopa zaposlenosti povećana je za 1,5 procentnih poena (p. p.), a stopa nezaposlenosti za 1,3 p. p. i u 2021. godini iznosile su 48,6 odsto, odnosno 11 odsto. Istovremeno, stopa stanovništva van radne snage smanjena je za 2,5 p. p. i u 2021. godini iznosila je 45,3 odsto.
 
Takva međugodišnja kretanja na tržištu rada, koja se, pre svega, odnose na povećanje nezaposlenosti na račun smanjenja stanovništva van radne snage, jesu posledica promena izazvanih krizom usled pandemije koronavirusa tokom 2020. godine.
 
U 2020. godini pojedinci koji nisu mogli da traže posao ili nisu bili u mogućnosti da počnu da rade zbog mera sprečavanja širenja virusa, prema definicijama Međunarodne organizacije rada (MOR), koja se primenjuje u Anketi, nisu smatrani nezaposlenim, već su svrstavani u grupu stanovništva van radne snage.
 
Otuda se, kako je navedeno, povećanje stopa nezaposlenosti sa 9,7 odsto u 2020. godini na 11 odsto u 2021. godini i smanjenje stope stanovništva van radne snage sa 47,8 odsto na 45,3 odsto u istom periodu mogu smatrati pokazateljima oporavka, jer se vraćaju na nivo pre krize izazvane pandemijom. U istom periodu stopa zaposlenosti povećana je sa 47,1 odsto na 48,6 odsto. 
 
Stopa zaposlenosti stanovništva starosti 15 i više godina u 2021. godini u Srbiji iznosi 48,6 odsto. Najveću stopu zaposlenosti ima Beogradski region (52,5 odsto), iza kojeg slede Region Vojvodine i Region Šumadije i Zapadne Srbije sa stopama zaposlenosti od 49,3 odsto i 48,7 odsto respektivno, dok Region Južne i Istočne Srbije beleži najmanju vrednost (43,2 odsto).
 
Stopa nezaposlenosti stanovništva starosti 15 i više godina u Srbiji u 2021. godini je 11 odsto. Posmatrano na nivou regiona, ova stopa imala je najmanju vrednost u Beogradskom regionu (8,8 odsto), a zatim slede Region Vojvodine (9,5) i Region Šumadije i Zapadne Srbije (12,6 odst), a u Regionu Južne i Istočne Srbije beleži se najlošija situacija na tržištu rada, što pokazuje najveća stopa nezaposlenosti (13,6 odsto).
 
Broj zaposlenih mladih, uzrasta od 15 do 24 godine, u 2021. veći je za 27.600, odnosno 19,3 odsto, a broj nezaposlenih za 6.600, odnosno 12 odsto u odnosu na 2020. godinu.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Bitkoin pao na 62.700 evra

Bitkoin je danas u 15.15 časova na najvećoj svetskoj berzi kripto valuta Bajnens pao za jedan odsto na 62.700,27 evra.

Titkok će otpustiti veliki broj radnika

Kompanija Tiktok planira da otpusti veliki broj radnika širom sveta, a otpuštanja će posebno pogoditi timove koje se bave korisničkom podrškom i komunikacijom, kao i sadržajem i marketingom.