Udruženje drumskog saobraćaja: Spušteni kriterijumi za zapošljavanje vozača, ugrožava se bezbednost

Direktor Udruženja drumskog saobraćaja "Srbija-transport" Goran Aleksić kazao je da Srbiji nedostaje 20.000 profesionalnih vozača, odnosno 20 odsto potrebnih profesionalnih vozača autobusa.
Udruženje drumskog saobraćaja: Spušteni kriterijumi za zapošljavanje vozača, ugrožava se bezbednost
Foto: Pixabay
Aleksić, koji je član Izvršnog odbora Unije poslodavaca, za RTS je naveo da su to podaci Agencije za bezbednost saobraćaja, te ukazao i da su kriterijumi za zapošljavanje sniženi.
"Prosečna starost (vozača) je preko 55 godina. Kriterijumi za zapošljavanje su veoma spušteni, a to doprinosi snižavanju kvaliteta usluge i urušavanju bezbednosti u saobraćaju", kazao je.
Aleksić smatra i da je novo zakonsko rešenje o snižavanju starosne granicu za profesionalne vozače u potpunosti usaglašeno sa direktivom EU.
 
Dodao je i da se u Srbiji već godinama unazad sprovodi izuzetno kvalitetna obuka za profesionalne vozače.
 
"Smatram da će mladi i obrazovani ljudi biti poželjniji poslodavcima u drumskom transportu, posebno u uslovima digitalizacije i novih tehnoloških rešenja u transportu", kazao je Aleksić.
 
Istakao je da je zarada profesionalnih vozača u Srbiji "veoma visoka u odnosu na druga zanimanja".
 
Profesionalni vozači, kako je više puta ranije ukazivano, napuštaju Srbiju jer u evropskim državama imaju i veće plate i bolje uslove rada.
 
Zbog toga je u gradskom prevozu u Beogradu angažovano tridesetak vozača iz Šri Lanke.
  • Miki

    21.08.2023 14:09
    CPC
    Ограничити цену ЦПЦ-а на 300 евра,подићи цену рада ,и неће бити мањка возача.Имам све категорије,због ЦПЦ-а не возим.Откуд возачима из Шри-Ланке ЦПЦ?!?
  • Mile Kontras

    21.08.2023 13:11
    Samo da se nesto razumemo pošto je doticni "strucnjak" zaboravio nesto da kaze. Vecina vozaca u Srbiji je prijavljena na minimalac a ostatak zarade prima na crno. Sta to znaci za buducnost vozaca kada ode u penziju mislim da je vise nego jasno. Svestan je doticni "strucnjak" toga kao i svi palamudi iz raznih agencija za saobracaj ali nekako uvek zaborave to da napomenu
  • Nikola

    21.08.2023 08:49
    Kako su vec neki pomenuli, cena rada je jako niska a troskovi oko koda su veliki. Tako da bolje ulozite u kvalitetne radnike nego neki klinci da nam poubijaju decu na izletima i na putu do skole.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta stoji iza "turbo uzleta" Pro Tenta?

Iako je Pro Tent na kraju 2022. godine imao više od 8.600 radnika, najveći broj njih samo je formalno zaposlen u ovom preduzeću, a suštinski radi u Elektroprivredi Srbije.