Pada cena polovnjaka u Nemačkoj: Da li će biti jeftiniji i u Srbiji?

Nemačka je jedno od najvećih tržišta sa kojeg se polovni automobili uvoze u Srbiju. Najprodavaniji su Folskvagenovi modeli - golf, pasat i polo.
Pada cena polovnjaka u Nemačkoj: Da li će biti jeftiniji i u Srbiji?
Foto: Pixabay
Vest da su u Nemačkoj u blagom padu cene polovnjaka otvorila je pitanje da li će i koliko oni biti jeftiniji i u Srbiji. 
 
Upućeni, međutim, kažu da se trend pada cena polovnih automobila iz Nemačke još nije osetio na našem tržištu, piše Euronews Srbija
Na srpskom tržištu dominantno se kupuju polovni automobili stariji od 10 godina, a podaci sajta Autoscout24 kažu da su modeli stari od 10 do 20 godina jeftiniji u proseku za samo 0,4 odsto. 
 
Iako takav trend može da eventualno u budućnosti utiče na smirivanje cene polovnjaka u Srbiji, menadžer za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili Petar Veličković kaže da je činjenica da su trenutno troškovi uvoza, koji uključuju carinjenje, takse i uverenja o ispitivanju, visoki i da stepen pojeftinjenja nije dovoljan da to nadomesti.
"Iako podaci sajta Autoscout24 pokazuju da u Nemačkoj blago padaju cene polovnjaka, taj trend se nije još preneo na našu zemlju", kaže Veličković.
 
U prilog tome govore i podaci sa sajta Polovni automobili.
 
Naime, prosečna cena automobila starosti između 11 i 15 godina u januaru ove godine iznosila je 6.733 evra. Već u septembru prosečna cena dostigla je 6.840 evra. Poređenja radi, u septembru prošle godine cena takvih polovnjaka bila je 5.745 evra.
 
Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović rekao je za Euronews Srbija da bi, ako su cene polovnjaka u nabavci u padu, to trebalo da se oseti već u narednih par meseci na tržištu polovnih automobila u Srbiji. 
 
Veličković kaže da za spuštanje cena mogu da se odluče trgovci koji ne uspevaju mesecima da prodaju automobil i kojima je potreban novac za dopunu lagera ili neko drugo ulaganje. 
 
"Ipak, teško je praviti dugoročne prognoze kretanja cena, pogotovu kada se uzme u obzir inflacija, geopolitička situacija u Evropi, kretanje cena na tržištu novih vozila, ali i najavljene promene na domaćem tržištu. Tu pre svega mislim na najave da bi mogao da se zabrani uvoz polovnih automobila sa normama Euro 3 i Euro 4, ali i programa subvencija za kupovinu polovnih automobila sa Euro 6 standardom uz reciklažu starijih vozila sa dizel motorima", naveo je Veličković.
  • nece

    19.11.2023 10:41
    jer ne dopusta sluzba
    Placac poreza je sve objasnio. A vi i dalje tapsite bacacima jogurta.
  • jovica s brcima

    19.11.2023 10:14
    pad za 0,4 % znaci automobil od 10000 e je jeftiniji za celih 40 e, svi znamo da se na tu cifru cenkanjem obara 5% zato je bolje znati se cenkati nego se drzati ovih statisticko debilistickih podataka....
    ako 3 muskarca imaju olovke 20, 20 i 7 cm... statistika kaze da onaj sa najmanjom olovkom ipak ima 15.6cm i moze da pise jos dugo a u stvari je jedva drzi.....
  • Nimbus

    19.11.2023 09:44
    @Gaj
    "Svaki novi i manji auto je sto puta bolji"
    Apsolutno se slazem. Samo, postoji "mala" zackoljica. Mali auto kosta 15.000 evra. Vecina nasih kupuje jeftiniji od 5000. A mnogi ispod 3000.
    Naravno, ima onih koji ce da daju 15.000 za 10 godina star Audi ili BMW. Njih ne zalim kad krenu kvarovi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Koja država EU je najzaduženija?

Javni dug zemalja Evrozone je na kraju četvrtog tromesečja 2023. godine pao sa 89,9 odsto u prethodnom kvartalu na 88,6 odsto, objavio je Evrostat.