Prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila: Šta su razlozi?

U Srbiji je prošle godine prodato 128.930 polovnih automobila iz uvoza, što je za 2,8 odsto manje u odnosu na 2022. godinu.
Prošle godine prodato 2,8 odsto manje polovnih automobila: Šta su razlozi?
Foto: Pixabay
To se navodi u analizi stanja na tržištu novih i polovnih vozila u Srbiji sajta Polovni automobili.
 
Podatak, kako je istaknuto, deluje ohrabrujuće, jer je pad prodaje polovnih automobila u 2022. u odosu na 2021. godinu iznosio 15 odsto.
Jedan od razloga pada prodaje nalazi se u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila, standarda euro 6, uz reciklažu starijih automobila sa dizel motorima normi euro 1, euro 2 i euro 3.
 
Prema podacima "Autovista 24", sa lošim prodajnim rezultatima polovnih vozila u prošlog godini pored Srbije, pad su beležile - Italija (10,9 odsto), Španija (2,5 odsto), Austrija (jedan odsto) i Švajcarska (0,2 odsto).
Istraživanje je pokazalo i da su tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje okrenuti modelima sa dizel agregatima, kao i da su ti podaci gotovo identični onima iz 2022. godine.
 
Oko 64 odsto prodaje polovnih automobila iz uvoza u prošloj godini činila su vozila sa dizel motorom, a 29,7 odsto sa motorom na benzin.
 
Takođe, u prošloj godini najviše su se kupovali polovnjaci, proizvedeni između 2007. i 2011. godine i oni čine 43 odsto svih polovnjaka koji su u prethodnih 12 meseci po prvi put registrovani u Srbiji.
 
Nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza (47 odsto) u 2023. ispunjava emisione standarde euro 1 do euro 4, a to su vozila proizvedena do 2009. godine. Srbija je najavila zabranu uvoza tih vozila od 1. januara ove godine, ali se to za sada nije desilo.
 
U Srbiji prošle godine prodato je 25.422 nova automobila, što je za 11,6 odsto više u odnosu na 2022. godinu. 
 
I na tržištu EU je registrovana ekspanzija prodaje novih vozila. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA) u 2023. godini prodato je ukupno 10,5 miliona jedinica, što je za 13,9 odsto više u odnosu na 2022. godinu.
 
Kako je navedeno, sva velika tržišta sa kojih se uvoze polovnjaci beležila su rast - Italija (18,9 odsto), Francuska (16,1 odsto), Nemačka (7,3 odsto), Španija (16,7 odsto) - osim Mađarske koja je prošle godine prodala za 3,4 odsto manje nego 2022. godine.
U prošloj godini više od polovine svih prodatih novih vozila je sa benzinskim agregatima, dok "dizelaši" čine svega 18,9 odsto tržišta.
 
I dalje raste prodaja "hibrida", koji su dostigli 23,62 odsto tržišta novih vozila, kao i prodaja potpuno električnih vozila, ali oni i dalje zauzimaju veoma mali procenat ukupnog tržišta.
  • Srećko

    24.01.2024 22:35
    Mene moj jugić sasvim lepo služi a vi kašte detetu duboko da udahne kad poletim na zeleno.
  • /

    24.01.2024 11:25
    /
    pa ne moze 20g star auto kostati 2.500e.
    zato se ne prodaju vec vozi ovo sta se ima.

    jugice ste unistili zbog pretnje sankcija ako su stari 18 g.
    ali udbaskom srbinu sverceru se tolerise
  • B

    24.01.2024 09:05
    Teško pitanje...
    Besparica?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Bernar Arno najbogatiji na svetu

Francuski biznismen Bernar Arno, koji ima kontrolni paket akcija u holdingu LVMH, vodećem svetskom proizvođaču luksuzne robe, nalazi se na prvom mestu na rang listi najbogatijih ljudi sveta.