Prodaja luksuzne robe u svetu stagnira, razlozi - kriza kreativnosti i rast cena

Porast prodaje luksuznih torbica, cipela i odeće u svetu posle pandemije korona virusa trebalo bi da se zaustavi ove godine usred krize kreativnosti i poskupljenja.
Prodaja luksuzne robe u svetu stagnira, razlozi - kriza kreativnosti i rast cena
Foto: Pixabay
Brendovi pomeraju fokus na najveće potrošače, navodi se u novoj studiji konsultantske kuće "Bain".
 
Prema toj studiji koju je naručilo udruženje Altagama, Bain prognozira stagnaciju prodaje luksuznih proizvoda širom sveta 2024. posle blagog pada u prvom kvartalu. Taj konsultant je naveo političku neizvesnost zbig predsedničkih izbora u Sjedinjenim Državama, kao i ekonomsku neizvesnost u Kini koja je dovela do fenomena "sramoćenja luksuza".
 
Pored društveno-ekonomskih faktora i rastućih geopolitičkih tenzija, to usporavanje je takođe delimično "nametnuto samim sobom", rekla je Klaudija D'Arpicio iz Baina.
Ona je navela "krizu kreativnosti" u tom sektoru, jer mnoge velike modne kuće prelaze na kreativne direktore i novi fokus na superbogate kupce, na račun dela srednje klase koji ide nagore i mladih iz generacije Z koji je podstakao rast pre pandemije.
 
"Postoji nedostatak jasnoće za mnoge od ovih brendova. Oni pokušavaju da povrate fokus. Pet, šest velikih brendova pravi zaokret. To ne pomaže opštem uzbuđenju", rekla je D'0Arpicio za Asošijeted pres. 
Ona je rekla da su potrebna neka "podešavanja" strategije i cena, dodavši da "ne možete rasti bez srednje klase i mlađih generacija".
 
Među velikim modnim kućama, Gucci i Moschino su debitovali na pisti svojih novih kreativnih pravaca, dok prva kolekcija Valentinovog novog kreativnog direktora stiže na pistu u septembru. Šanel ima mesto koje treba popuniti nakon što je aktuelni predsednik podneo ostavku ranije ovog meseca.
 
Dok je inflacija jedan od elemenata povećanja cena, D'Arpicio je rekla da se brendovi takođe ponovo fokusiraju na procenjenih šest do osam miliona potrošača na vrhu piramide dok traže bolje profitne marže. Istovremeno, bilo je manje podmlađivanja ponuda.
 
Naglo povećanje cena artikala koji ne pokazuju značajnu inovaciju i izgledaju kao nešto ranije već viđeno, ostavlja kupce "uznemirenim i zbunjenim".
 
Stalne svetske prognoze prodaje luksuznih proizvoda prate zaustavljeni rast potrošnje posle pandemije koji je povećao prodaju 2021-23. za 24 odsto u odnosu na nivoe iz 2019. godine.
 
Prošle godine je prodaja lične luksuzne robe porasla četiri odsto, na 362 milijarde evra sa 349 milijardi evra 2022, uglavnom zbog ponovnog porasta američkog i azijskog turizma u Evropi koji je podstakao kupovinu. Ako se tome dodaju luksuzna putovanja, umetnička dela, automobili i jahte, ogromno svetsko tržište luksuza proširilo se na 1,5 hiljada milijardi evra prošle godine, naglašavajući trend ka iskustvima u odnosu na opipljiva dobra.
Japan je svetla tačka po povratku stranih turista sa jenom koji je na najnižem nivou u odnosu na američki dolar u poslednjih 20 godina, dok Evropa nastavlja jake trendove zbog turističke potrošnje i povećanja lokalne potrošnje, posebno u francuskim i italijanskim gradovima.
  • Lila

    19.06.2024 08:53
    Moda se ponavlja, sve je već viđeno, prebrzo dolaze nove kolekcije, kvalitet sve lošiji. Alavost dolazi na naplatu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Nikad viša cena zlata

Cena zlata danas, 17. jula je dostigla istorijski maksimum u azijskoj trgovini od 2.478 dolara za uncu.