Koliko meseci građani Srbije moraju da rade za jedan polovni automobil?
Istraživanje kompanije za podatke o automobilima carVertical pokazuje koliko dugo građani Evrope, uključujući i Srbiju, moraju da rade za jedan polovni automobil.
Foto: 021.rs
Analizirali su i opadajućim redosledom rangirali 23 evropske zemlje na osnovu broja radnih sati potrebnih da se kupi polovni automobil. Izračunali su koliko meseci se mora raditi da bi se kupio auto na osnovu prosečne cene automobila i plate u svakoj zemlji.
Od 23 zemlje obuhvaćene anketom, Srbija je na 3. mestu po vremenu potrebnom za kupovinu polovnog automobila (14,7 meseci rada), prenosi Danas.
Portugalskim vozačima je potrebno najviše vremena da zarade za prosečan polovni auto – 22,4 meseca, a slede Rumuni kojima je potrebno 15,4 meseca, pa građani Srbije.
Između ostalih, u zemljama koje okružuju Srbiju ljudi manje rade za automobil: Mađari – 11,2 meseca, a Hrvati – 11,7 meseci.
Finci mogu da zarade automobil za svega 2,7 meseci rada, dok je Nemcima potrebno 6 meseci, a Švajcarcima 6,1 mesec.
Prema podacima sajta Polovni automobili, Srbi u proseku izdvoje 9.981 evro za polovni automobil.
Golf i Audi A4 uživaju veliku popularnost među vozačima u zemlji. Golf se prodaje za prosečno 13.500 evra, što znači da je potrebno raditi gotovo 20 meseci da bi se skupio novac za njega. S druge strane, za A4 treba izdvojiti oko 23.000 evra, što je otprilike 33,9 prosečnih plata.
Švajcarska je na vrhu liste s prosečnom cenom polovnog automobila od skoro 39.000 evra. Međutim, prosečna plata u Švajcarskoj je najviša među svim anketiranim zemljama i iznosi čak 6.377 evra.
Kako ističe Matas Buzelis, stručnjak za automobile iz kompanije carVertical, prodaja polovnih automobila se oporavila, a tržište je sada u boljem stanju nego prošle godine. Rast prodaje novih automobila je doveo do povećanja ponude polovnih automobila sa jednim prethodnim vlasnikom, čime su kupci dobili više opcija.
"Svedoci smo stabilizacije tržišta polovnih automobila na celom kontinentu. Cene polovnih automobila kontinuirano pokazuju blagi pad, a ponuda odgovara potražnji za ovim vozilima. Razlozi zbog kojih je prodaja automobila stala konačno su nestali – ljudi više ne moraju godinama da čekaju na zamenu automobila", objašnjava Buzelis.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Poreska uprava: Novi iznosi poreza na oružje za 2024. godinu
14.11.2024.•
2
Poreska uprava Srbije odredila je nove iznose poreza na oružje za 2024. godinu, nakon obrade podataka iz Ministrastva unutrašnjih poslova kojom su usklađeni dinarski iznosi za registrovano oružje.
Obrušavanje kosina u Grdeličkoj klisuri: Azvi tužen za milione evra jer nije platio radove
14.11.2024.•
10
Španska kompanija Azvi, koja je gradila deo auto-puta E75 u Caričinoj dolini, tužena je zbog neisplaćivanja novca za sanaciju kosina koje su se urušavale od Grdeličke klisure do tunela Predejane.
Bivši predsednik Fiskalnog saveta: Iz Srbije godišnje ode 40.000 ljudi, ovo su razlozi
14.11.2024.•
9
Oko 40.000 ljudi godišnje emigrira iz Srbije, zbog kvaliteta usluga i institucija, obrazovanja i zdravstva, kao i visine plata, ocenio je donedavni predsednik Fiskalnog saveta, akademik Pavle Petrović
Srbija će "rafale" plaćati sve do 2028: Ove i naredne dve godine daje 2,46 milijardi evra
13.11.2024.•
36
Za nabavku višenamenskih aviona rafal iz Francuske u ovoj i u naredne dve godine iz budžeta Srbije će, kako je predviđeno, biti isplaćeno oko 2,46 milijardi evra, prenosi Balkanska bezbednosna mreža.
Izazovno okruženje ili kriza u IT sektoru: Kakvo je stanje na tržištu u Srbiji?
13.11.2024.•
4
Loša kretanja na berzi dve svetske IT kompanije, Better Collective i Play Studios Europe navodno su dovela do otpuštanja velikog broja zaposlenih, kako u drugim zemljama, tako i u Srbiji.
Tabaković: Ispitati cene lekova, onaj koji koristim u jeftinoj apoteci u Novom Sadu skuplji 50 odsto
13.11.2024.•
16
Guvernerka Narodne banke Srbije Jorgovanka Tabaković izjavila je da ne očekuje veći rast cena, nego snižavanje onih koje su neopravdano povećane.
U SAD istraga o 1,4 miliona Hondinih vozila zbog problema sa motorom
12.11.2024.•
4
Američka Nacionalna služba za bezbednost saobraćaja (NHTSA) saopštila je da otvara istragu u vezi sa 1,4 miliona vozila kompanije Honda nakon izveštaja o ozbiljnim problemima sa motorima.
Nedostatak porudžbina u Nemačkoj sve veći problem za ekonomiju
11.11.2024.•
4
Nedostatak narudžbina u Nemačkoj ponovo se pogoršao i postaje sve veći problem za tamošnju privredu, zaključak je izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena.
Orban: Na Savetu za saradnju Srbije i Mađarske biće donete važne odluke
11.11.2024.•
18
Premijer Mađarske Viktor Orban kaže da će ove nedelje biti održan sastanak Saveta za saradnju Srbije i Mađarske u Budimpešti na kome će fokus biti na ekonomskim pitanjima i biti donete važne odluke.
Belorusija postala zemlja partner BRIKS-a
11.11.2024.•
3
Belorusija je postala zemlja partner BRIKS-a, saopšteno je iz beloruskog Ministarstva spoljnih poslova.
Procenitelj Seneši: Lobi održava privid da nema krize na tržištu nekretnina da ne bi spuštali cene
11.11.2024.•
12
Iako je više od 10.000 stanova u Beogradu prazno i u njima niko ne živi, investitori ne popuštaju sa cenama, a glavni grad još liči na veliko gradilište.
Nezaposlenost u EU: Najmanja u Češkoj i Poljskoj, najveća u Španiji i Grčkoj
11.11.2024.•
0
Stopa nezaposlenosti u Evropskoj uniji u septembru iznosila je 5,9 procenata, manje za 0,2 procentna poena u odnosu na isti mesec prethodne godine, saopštila je služba za statistiku EU Evrostat.
Nekadašnji italijanski avio-prevoznik otpušta preostale zaposlene - oko 2.000 stjuardesa i pilota
11.11.2024.•
0
Nekadašnji italijanski nacionalni avio-prevoznik, Alitalija, započeo je procedure za kolektivno otpuštanje svojih preostalih 2.059 zaposlenih, rečeno je sindikatima iz te kompanije.
EU i dalje planira da do 2035. obustavi prodaju vozila sa emisijama ugljen-dioksida
10.11.2024.•
4
EU i dalje planira da obustavi prodaju novih vozila sa emisijama ugljen-diksida do 2035. i sledeće godine pooštri kriterijume za automobilske emisije CO2.
Nacionalni stadion, Moravski koridor: Šest najskupljih infrastrukturnih projekata u Srbiji
10.11.2024.•
11
Pritisak MMF-a urodio je plodom, jer je Vlada Srbije objavila "Revidiranu fiskalnu strategiju za 2025. godinu sa projekcijama za 2026. i 2027. godinu".
Ekonomista Kovačević: Kad Vučić pominje išta o zaradama, ja prosto zatvorim uši i ne slušam
09.11.2024.•
14
Prosečna plata od 1.150 evra u decembru 2026, koju je najavio Aleksandar Vučić, zvuči kao veliki skok. Ali ekonomista Milan Kovačević objašnjava zašto to nije baš onako kako predsednik Srbije kaže.
Kuća na Savskom vencu plaćena više od tri milona evra
09.11.2024.•
3
Ukupna vrednost tržišta nepokretnosti u Srbiji je u prvom polugodištu ove godine iznosila 3,4 milijarde evra, što je 3,9 odsto više u odnosu na prvo polugodište prošle godine, saopštio je RGZ.
"Srbijašume" objavile cene ogrevnog drveta
09.11.2024.•
3
JP "Srbijašume", koje u svom sastavu ima 17 šumskih gazdinstava u Srbiji, objavilo je cenovnik ogrevnog drveta.
Martinović: Povraćaj akcize na dizel za 2025. godinu biće isti, 50 dinara po litru
08.11.2024.•
1
Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije Aleksandar Martinović najavio je danas da će povraćaj akcize na dizel sledeće godine biti isti kao i ove godine, 50 dinara po litru.
"Temu krši prava potrošača": EK o lažnim popustima i recenzijama i prodaji pod pritiskom
08.11.2024.•
9
Evropska komisija je danas saopštila da je utvrđeno da platforma za onlajn trgovinu Temu krši evropske zakone o zaštiti potrošača brojnim problematičnim praksama.
"Lideri u Evropi": Srbija na prvom mestu po porastu deviznog priliva od stranih turista
08.11.2024.•
7
Srbija je ostvarila najveći porast deviznog priliva od inostranih turista koji je u odnosu na predpandemijsku 2019. veći za 116,7 odsto, pokazao je novi kvartalni Izveštaj Evropske turističke komisije
Komentari 19
Nada Ružić
Zoran
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar