Kinezi tri puta digli cenu autoputa Beograd–Zrenjanin–Novi Sad: Srbija se ponovo zadužuje

Vlada Srbije planira novo zaduženje u iznosu od 298 miliona evra, kako bi finansirala izgradnju auto-puta Beograd–Zrenjanin–Novi Sad.
Kinezi tri puta digli cenu autoputa Beograd–Zrenjanin–Novi Sad: Srbija se ponovo zadužuje
Foto: 021.rs (ilustracija)
U pitanju je, inače, samo prva deonica, od Beograda do Zrenjanina, dok će čitav projekat koštati više od 1,5 milijarde evra.
 
Kako se navodi u predlogu zakona koji je prihvatila Vlada, kredit u visini od najviše 35 milijardi dinara, odnosno oko 298 miliona evra, Srbija će uzeti od NLB Komercijalne banke, piše Nova ekonomija.
 
Izvođač radova je kineska kompanija China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group.
Kredit će se koristi samo za finansiranje faze 1 projekta, koja obuhvata prvu deonicu auto-puta od Beograda do Zrenjanina.
 
Odluka o zaduživanju naći će se na dnevnom redu sednice Skupštine Srbije, na kojoj će o njoj glasati narodni poslanici.
 
Auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad je jedan od infrastrukturnih projekata čija je vrednost drastično porasla.
 
Naime, prvo je predsednik Srbije Aleksandar Vučić 2019. godine najavio je da će vrednost biti 530 miliona evra. Naredne, 2020, Memorandumom o saradnji koji je potpisan između Srbije i Kine predviđena je vrednost od 600 miiliona evra.
 
Potom, krajem 2021. godine, tadašnji ministar građevinarstva Tomislav Momirović rekao je da će ovaj projekat ipak koštati milijardu evra. Na kraju, u septembru 2024, tadašnji ministar Goran Vesić rekao je da je vrednost projekta 1,596 milijardi evra.
 
Na ovo je ukazao i Fiskalni savet u analizi "Politika javnih investicija u Srbiji", objavljenoj prošle godine.
 
"Jedan od razloga za ovu korekciju je verovatno opet poskupljenje građevinskih inputa, a u javnosti su se mogle čuti i najave o promenama trase i dodatnim radovima na paralelnom nekomercijalnom putu Novi Sad – Zrenjanin. Međutim, vrlo je upitno mogu li ovi činioci potpuno da objasne skoro trostruko povećanje cene u odnosu na prvobitnu, na šta ukazuju budžetski planovi", ukazao je Fiskalni savet u analizi.
Ovaj auto-put biće dugačak oko 105 kilometara. Deonica od Beograda do Zrenjanina biće dugačka 67, a od Zrenjanina do Novog Sada 38 kilometara. Tako će od Zrenjanina do Beograda moći da se stigne za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15 do 20 minuta, ukoliko se ide brzinom od 130 kilometara na čas.
 
Što se roka za završetak radova tiče, u septembru prošle godine, tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je rok šest godina.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Slepo crevo

    26.05.2025 02:45
    Nije to za nas samo
    Mirko nije put za nas već za druge.Pomalo i mi koristimo ( najviše oni kojima je sada i uvek najteže ).
    Još je gore, ipak kad se ostane izvan saobračajnica u nedodjiji.Tako su se gasili gradovi i sela.Mene brine što su to putevi teški za održavanje za siromašne i pitanje je dokle će biti u punoj funkciji.
  • Bićeposlaizanove

    26.05.2025 02:39
    Što više talasate
    sve ćete više morati kredita da vraćate.
  • Deki

    23.05.2025 15:32
    Pruga umesto autoputa
    Bolje bi nam bilo da naprave po jedan-dva koloseka od Zrenjanina prema Beogradu, Novom Sadu, Kikindi i slično, pa da imamo brz i pouzdan javni prevoz putnika i tereta poput Švajcarske.

    U odnosu na prugu, asfaltne površine brže propadaju pa se moraju češće popravljati/obnavljati, a i zagađenje vazduha duž "puta" je drastično manje u pitanju železnice. Broj saobraćajnih nezgoda na (auto)putevima je mnogo veći u odnosu na železnicu jer ima mnogo više vozača sa upitnim znanjem/ponašanjem.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Tramp ponovo odložio zabranu Tiktoka u SAD

Predsednik SAD Donald Tramp produžiće za 90 dana rok kineskoj kompaniji ByteDance za prodaju Tiktoka, uprkos zakonu koji je nalagao prodaju ili gašenje u slučaju značajnog napretka.