
Kinezi tri puta digli cenu autoputa Beograd–Zrenjanin–Novi Sad: Srbija se ponovo zadužuje
Vlada Srbije planira novo zaduženje u iznosu od 298 miliona evra, kako bi finansirala izgradnju auto-puta Beograd–Zrenjanin–Novi Sad.

Foto: 021.rs (ilustracija)
U pitanju je, inače, samo prva deonica, od Beograda do Zrenjanina, dok će čitav projekat koštati više od 1,5 milijarde evra.
Kako se navodi u predlogu zakona koji je prihvatila Vlada, kredit u visini od najviše 35 milijardi dinara, odnosno oko 298 miliona evra, Srbija će uzeti od NLB Komercijalne banke, piše Nova ekonomija.
Izvođač radova je kineska kompanija China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group.
Kredit će se koristi samo za finansiranje faze 1 projekta, koja obuhvata prvu deonicu auto-puta od Beograda do Zrenjanina.
Odluka o zaduživanju naći će se na dnevnom redu sednice Skupštine Srbije, na kojoj će o njoj glasati narodni poslanici.
Auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad je jedan od infrastrukturnih projekata čija je vrednost drastično porasla.
Naime, prvo je predsednik Srbije Aleksandar Vučić 2019. godine najavio je da će vrednost biti 530 miliona evra. Naredne, 2020, Memorandumom o saradnji koji je potpisan između Srbije i Kine predviđena je vrednost od 600 miiliona evra.
Potom, krajem 2021. godine, tadašnji ministar građevinarstva Tomislav Momirović rekao je da će ovaj projekat ipak koštati milijardu evra. Na kraju, u septembru 2024, tadašnji ministar Goran Vesić rekao je da je vrednost projekta 1,596 milijardi evra.
Na ovo je ukazao i Fiskalni savet u analizi "Politika javnih investicija u Srbiji", objavljenoj prošle godine.
"Jedan od razloga za ovu korekciju je verovatno opet poskupljenje građevinskih inputa, a u javnosti su se mogle čuti i najave o promenama trase i dodatnim radovima na paralelnom nekomercijalnom putu Novi Sad – Zrenjanin. Međutim, vrlo je upitno mogu li ovi činioci potpuno da objasne skoro trostruko povećanje cene u odnosu na prvobitnu, na šta ukazuju budžetski planovi", ukazao je Fiskalni savet u analizi.
Ovaj auto-put biće dugačak oko 105 kilometara. Deonica od Beograda do Zrenjanina biće dugačka 67, a od Zrenjanina do Novog Sada 38 kilometara. Tako će od Zrenjanina do Beograda moći da se stigne za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15 do 20 minuta, ukoliko se ide brzinom od 130 kilometara na čas.
Što se roka za završetak radova tiče, u septembru prošle godine, tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je rok šest godina.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija
Kako je NIS postao uspešan?
13.10.2025.•
0
Burna su vremena, događaji se ubrzavaju i, što je najgore, život se sve više militarizuje.
Vučić danas sa predsednikom UO Gaspromnjefta, Brnabić očekuje da Rusi prihvate neko od rešenja za NIS
13.10.2025.•
0
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić razgovaraće danas sa predsednikom Upravnog odbora "Gaspromnjefta" Aleksandrom Djukovom kako bi se pronašlo rešenje za Naftnu industriju Srbije (NIS).
Podignite platu i do sedam dana ranije
13.10.2025.•
0
Kraj meseca se bliži, plata će tek za nekoliko dana, a novčanik sve prazniji - svima dobro poznata situacija.
Kina saopštila da ne želi carinski rat sa SAD, ali ga se i ne plaši
12.10.2025.•
2
Kinesko Ministarstvo trgovine saopštilo je da neće popustiti pred pretnjom SAD uvođenjem novih, većih carina i pozvalo Vašington da dijalogom reši trgovinske probleme s Pekingom.
Železara u Smederevu na udaru evropskih propisa: "Mi tu nemamo domaći zadatak kao u slučaju NIS-a"
12.10.2025.•
12
Evropska komisija (EK) predložila je novo smanjenje kvota i povećanje carina na uvoz čelika iz ne-EU zemalja, što bi moglo dodatno da pogodi Železaru u Smederevu.
Vučić: Nemam ni trunku krivice za NIS
12.10.2025.•
21
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da smatra da za uvođenje američkih sankcija kompaniji NIS-u nema "trunku krivice".
Nestašica peleta na stovarištima: I kad ga ima - cena je nešto viša
12.10.2025.•
9
Kako su temperature pale, tako su se i zalihe peleta na stovarištima istopile. Nagla potražnja, propraćena rastom cena i manjkom sirovina doveli su do privremene oskudice na tržištu peleta.
Pokrenuta istraga o 2,88 miliona Teslinih vozila: Sistem za autonomnu vožnju kršio saobraćajne propise
12.10.2025.•
2
Američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja (NHTSA) otvorila je istragu o 2,88 miliona Teslinih vozila opremljenih sistemom Full Self-Driving (FSD) zbog kršenja saobraćajnih propisa nakon serije nesreća.
Čeka li Srbiju šverc goriva kao 90-ih?
12.10.2025.•
48
Šta će se tačno dešavati na srpskom tržištu nafte i njenih derivata nakon uvođenja američkih sankcija NIS-u kao da će najviše zavisiti od toga koliko će te sankcije trajati.
Od srede banke obavezne da ponude olakšice onima koji jedva otplaćuju kredit
12.10.2025.•
0
Odluka o olakšicama u otplati kredita Narodne banke Srbije (NBS) primenjivaće se od srede, 15. oktobra.
Australijanci će tražiti zlato u dolini Ibra: "Istraživanja dala neverovatne rezultate"
12.10.2025.•
20
Australijska rudarska korporacija "Bindi metals" potpisala je obavezujući sporazum sa firmom "RedCreek" o preuzimanju projekta istraživanja zlata "Ravni" u dolini Ibra, u opštini Raška.
Svakih devet dana novi milijarder u EU
12.10.2025.•
1
Evropska unija je ove godine dobila 39 novih milijardera, a ukupno bogatstvo milijardera u zemljama članicama povećano je za više od 400 milijardi evra.
Da li mora toliko da nas košta nacionalni stadion: Godišnji troškovi 50 miliona evra
11.10.2025.•
43
Do sada je gradnja stadiona poreske obveznike već koštala 368 miliona evra, a jednogodišnje kašnjenje radova će, po proceni Fiskalnog saveta, povećati ukupne troškove za bar 10 do 15 odsto.
Sankcije NIS-u: Strategija vlasti - "neće valjda"
11.10.2025.•
6
Sankcije NIS-u naišle su na prilično emotivne reakcije u Srbiji, jer su još uvek sveže slike devedesetih kada se benzin kupovao u plastičnim flašama na ulici.
Đedović Handanović: Očekujemo da od ruske strane čujemo šta je plan za NIS
11.10.2025.•
26
Ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović izjavila je da predstavnici države na sednici Odbora direktora Naftne industrije Srbije nisu čuli ni plan ni program, što je, kako ocenjuje, zabrinjavajuće.
Odbor direktora NIS: Očekuje se sastanak Vlade Srbije i Gasprom njefta, radnicima NIS-a plate unapred
11.10.2025.•
20
Odbor direktora Naftne industrije Srbije održao je sastanak na kome je poručeno da će snabdevanje gorivom u narednom periodu biti bez većih poremećaja, ali da uz pomoć države treba brzo naći rešenje.
Poreska uprava zatvorila 13 prodavnica mobilnih telefona od 15 kontrolisanih
11.10.2025.•
14
Poreska uprava Srbije saopštila je da je zbog neevidentiranja prometa preko fiskalnog uređaja i/ili neprijavljenih radnika privremeno zatvoreno 13 od 15 kontrolisanih prodavnica mobilnih telefona.
Konsultant: Zabrana prodaje jedinog stana zbog duga poskupeće kredite, država nije mislila na pokriće rizika
10.10.2025.•
9
Banke će, ako se usvoje dopune Zakona o izvršenju da izvršitelj dužniku ne može da oduzme jedini stan, taj rizik uračunavati pri odobravanju kredita za takvu nepokretnost, kaže konsultant za finansije Vladimir Vasić.
Kina uvela lučke takse za američke brodove kao odgovor na takse SAD
10.10.2025.•
1
Kina je uvela lučke takse za brodove u američkom vlasništvu kao odmazdu za planirane američke lučke takse za kineske brodove.
Broker o sankcijama NIS-u: Ako se problem ne reši, vlast će morati da bira između nestašica i rasta cena
10.10.2025.•
20
Po poslovanje NIS i budžet verovatno neće biti većih posledica zbog sankcija SAD u nekom kratkom periodu od par meseci, izjavio je glavni broker brokerske kuće Momentum Securities, Nenad Gujaničić.
Moldavija ograničila uvoz šećera iz Srbije
10.10.2025.•
0
Moldavski mediji prenose da je ova država ograničila uvoz šećera iz Srbije na najviše 1.000 tona, na period od 200 dana.
Komentari 35
Slepo crevo
Još je gore, ipak kad se ostane izvan saobračajnica u nedodjiji.Tako su se gasili gradovi i sela.Mene brine što su to putevi teški za održavanje za siromašne i pitanje je dokle će biti u punoj funkciji.
Bićeposlaizanove
Deki
U odnosu na prugu, asfaltne površine brže propadaju pa se moraju češće popravljati/obnavljati, a i zagađenje vazduha duž "puta" je drastično manje u pitanju železnice. Broj saobraćajnih nezgoda na (auto)putevima je mnogo veći u odnosu na železnicu jer ima mnogo više vozača sa upitnim znanjem/ponašanjem.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar