Naučnici stvorili hibrid čoveka i kokoške

Nakon ovce i svinje, kokoška je postala treća životinja čije su ćelije kombinovane sa ljudskim.
Naučnici stvorili hibrid čoveka i kokoške
Naučnici sa Univerzitete "Rokfeler" u Njujorku uspeli su da stvore fetus koji se sastoji od ljudskih i kokošijih ćelija.
ključnu ulogu u obrazovanju njihovih ranih razvojnih struktura. Ove grupe, nazvane "organizatori", emituju molekulske signale koji ćelijama govore da treba da rastu i određuju na koji način treba da se razvijaju.

Istraživači se nadaju da će presađivanjem ljudskih ćelija u kokošiji fetus uspeti da steknu nova saznanja o transformaciji ćelija u fetus. Nova otkrića mogla bi da otvore put brojnim tretmanima za različite vrste poremećaja u razvoju.

Naučnici već znaju da od matičnih ćelija embriona mogu da nastanu bilo kakve ćelije, od koštanih i nervnih, do plućnih i ćelija jetre. Oni takođe znaju da posebna grupa ćelija, koja se može naći u embrionima vodozemaca i riba, ima
Kada se "organizatori" premeste iz jednog embriona u drugi, podstiču embrion na stvaranje još jednog kičmenog stuba i centralnog nervnog sistema, sa sve mozgom i kičmenom moždinom.

S obzirom na to da su eksperimenti na ljudskim embrionima ograničeni etičkim principima, naučnici nisu mogli da znaju da li organizatori postoje kod ljudi jer se dozvoljeni vremenski period za eksperimentisanje završava negde u vreme početka formiranja organizatorskih ćelija.

Kako bi uspeli da pronađu odgovor na ovo pitanje, naučnici sa doktorom Alijem Brivanlouom na čelu, ugradili su ljudske matične ćelije u pileći embrion. Čim su se smestile u novog domaćina, ove ćelije su počele da stvaraju teren za drugu kičmu i nervni sistem, što je bio očigledan znak da postoje i ljudski organizatori.

Uprkos pozitivnim rezultatima, mnogi su ovaj eksperiment ocenili kao "bolestan" i "bizaran", piše "Dejli mejl".

Istraživanje je objavljeno u magazinu "Nature".
  • Andrija Šrek