Stariji ljudi češće dele lažne vesti na Fejsbuku

Stariji ljudi četiri puta više dele lažne vesti na Fejsbuku u odnosu na mlađe generacije, pokazalo je istraživanje objavljeno u magazinu "Science".
Stariji ljudi češće dele lažne vesti na Fejsbuku
Foto: Pixabay
U proseku Amerikanci stariji od 65 godina na Fejsbuku dele gotovo sedam puta više lažnih vesti u odnosu na Amerikance između 18 i 29 godina starosti. To je pokazalo istraživanje istraživača s Univerziteta Njujork i Prinston. Ipak, deljenje lažnog sadržaja je relativno retka aktivnost.
 
Istraživači su analizirali aktivnosti 1.750 odraslih Amerikanaca na Fejsbuku i uporedili su linkove koje su delili s listom objavljivača lažnih vesti. Ustanovili su da većina korisnika Fejsbuka nije delila članke s domena s lažnim vestima tokom 2016. godine, samo 8,5 odsto korisnika Fejsbuka u istraživanju je podelilo najmanje jedan link s domena kao što su denverguardian.com, truepundit.com ili donaldtrumpnews.co. Ove stranice i još 18 sličnih su na listi onih koji objavljuju lažne vesti.
 
Oni koji su delili linkove s 21 domena naklonjenog američkom predsedniku Donaldu Trampu pokazuju jasne demografske razlike. Gotovo jedan od pet (18 odsto) korisnika Republikanaca je podelio najmanje jedan link stranice s lažnim vestima u poređenju s manje od četiri odsto Demokrata koji su to učinili. 
 
Što je korisnik konzervativniji, deli više članaka, a to se objašnjava činjenicom da su lažne vesti uglavnom bile one koje su pisane u Trampovu korist s tendecijom da korisnici dele članke s kojima se slažu.
 
Oni koji su generalno delili najviše sadržaja su najmanje delili lažne vesti, što pokazuje da nije problem samo u tome što ljudi dele baš sve. Oni koji dele mnogo linkova su zapravo bolje upoznati sa medijima i sposobni su da razlikuju istinu od laži na internetu.
 
Istraživači su takođe ustanovili da Amerikanci u šezdesetim i stariji nemaju dovoljno znanja o digitalnim medijima, koje je potrebno da bi ispravno procenili pouzdanost članaka koje pronalaze na internetu.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.