VIDEO: Na kometi otkrivena voda iz drugog sunčevog sistema

Dosadašnji dokazi upućuju na to da izvan našeg Sunčevog sistema, u dalekim prostranstvima svemira, ima mnogo vode. Ali, empirijska potvrda te teorije nije baš jednostavna, za to bismo morali da putujemo milijardama i milijardama kilometara - osim ako voda iz drugih zvezdanih sistema ne dođe do nas.
To se izgleda nedavno i dogodilo, odnosno verovatno se događalo i pre, ali smo sada razvili tehnologiju i znanje za prepoznavanje objekata koji dolaze izvan našeg Sunčevog sistema.

Prema najnovijoj analizi komete 2I/Borisova, predatoj časopisu "The Astrophysical Journal Letters", ova međuzvezdana kometa ispušta vodenu paru, odnosno vodu nastalu oko druge zvezde.

Ovo otkriće nam daje informacije o jezgru komete, elementima i spojevima koje izbacuje i o zvezdanom disku iz kojeg je nastao, piše Science Alert.

"Komete su nestabilne, isparavaju, i odražavaju uslove koji su prisutni u regiji protosolarnog diska u kojoj su nastale. Zbog toga nam proučavanje isparavajućih elemenata kometa omogućuje da bolje razumemo fizičke i hemijske procese koji se događaju tokom formiranja planeta", napisali su astrofizičari u svom istraživanju.

"Proučavanjem siparavajućeg sastava međuzvezdane komete 2I/Borisov dobijamo priliku da proučavamo kako izgledaju fizički i hemijski procesi oko drugih zvezda, odnosno izvan našeg Sunčevog sistema", dodali su.

Osim što su Adam Mekej i njegove kolege iz NASA-inog instituta "Goddard Space Flight Center" spektroskopskom analizom utvrdili koliko vode ispušta 2I/Borisov, druge analize su otkrile da međuzvezdana kometa takođe proizvodi cijanid i dvoatomski ugljenik; dve supstance uobičajene kod kometa unutar našeg Sunčevog sistema.

Na temelju tih analiza, smatraju naučnici, kometa koja je nastala kod neke druge zvezde vrlo nalikuje kometama Sunčevog sistema. To je dobar znak jer to znači da uslovi unutar našeg sistema nisu jedinstveni i negde daleko moglo bi biti i drugih planeta na kojima bi moglo biti života.

Kometu 2I/Borisov otkrio je 30. avgusta ove godine amater astronom Genadij Borisov koji je posmatrao svemir iz krimske opservatorije.