Otkriće "mini-Neptuna" može da ubrza potragu za vanzemaljcima

Astronomi sa Kembridža veruju da novootrkivene naseljive planete poput "mini-Neptuna", nude veće šanse za pronalaženje vanzemaljskog života, a ujedno su brojnije i lakše za osmatranje.
Otkriće "mini-Neptuna" može da ubrza potragu za vanzemaljcima
Prema sutdiji, koja je objavljena u "Astrofizičkom žurnalu", takozvane "hajsean" planete su tople, prekrivene okeanima sa atmosferom punom hidrogena, što povećava šanse za pronalazak života van solarnog sistema u naredne dve do tri godine.

"Hajsean planete otvaraju čitav niz mogućnosti u našoj potrazi za životom van Zemlje", rekao je Niku Madhusen sa Instituta za astronomiju pri Kembridžu, koji je vodio studiju.

Ove planete, dodaju istraživači, često se nazvaju "super-Zemljama" ili "mini-Neptunima" i oko 2,6 puta su veće od Zemlje, a temperature u atmosferi dostižu blizu 200 stepeni.