U petak najduže pomračenje Meseca u poslednjih 500 godina

Najduže pomračenje Meseca u poslednjih više od 500 godina dogodiće se u ranim jutarnjim satima u petak, 19. novembra i trajaće nekoliko sati.
U petak najduže pomračenje Meseca u poslednjih 500 godina
Vrhunac delimičnog pomračenja dogodiće se rano u petak kada će 97 odsto Meseca biti pomračeno senkom Zemlje.
Prethodno najduže delimično pomračenje Meseca dogodilo se 2018. godine i trajalo je manje od dva sata, prenose agencije.

Događaj će početi nešto nakon ponoći i za razliku od pomračenja Sunca, nikome neće biti potrebne posebne naočare da bi mogli da prate ovaj fenomen.

• x

18.11.2021 09:57
    y
    @Kiki
    "Pomračenje će biti vidljivo iz svih 50 američkih država, Kanade i Meksika, kao i delova Južne Amerike, Polinezije, Australije i Kine, saopštila je NASA."
    ako ste tamo, onda blago vama.
  • Kiki

18.11.2021 07:38
    Bilo bi lepo da preciznije definišete "u ranim jutarnjim satima".

Facebook pravi najbrži računar na svetu

Matična kompanija Facebooka "Meta Platforms Inc" objavila je da su članovi njenog istraživačkog tima počeli da prave novi superračunar namenjen istraživanju veštačke inteligencije.

Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.

Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.