Mask: U januaru prvi let rakete "staršip"

Ilon Mask je izjavio da bi njegova kompanija "Spejs iks" u januaru mogla da ima debitantski svemirski let svoje rakete "staršip", što će, kako je dodao, zavisiti od testiranja i odobrenja regulatora.
"Napravićemo gomilu testova u decembru i nadamo se da ćemo je lansirati u januaru", rekao je Mask na sastanku Odbora za svemirske studije Nacionalne akademije nauka, inženjerstva i medicine, a prenosi CNBC.

"Staršip" je raketa nove generacije koju "Spejs iks" razvija za lansiranje tereta i ljudi u misijama na Mesec i Mars.

Kompanija testira prototipove u jednom postrojenju u južnom Teksasu i obavila je više kratkih probnih letova.

Mask je napomenuo da nije siguran da li će njegova raketa uspešno stići u orbitu iz prvog pokušaja, ali je uveren da će raketa stići u svemir 2022. godine.

Kompanija "Spejs iks" ima za cilj da, prema njegovim rečima, sledeće godine pokrene čak desetak probnih letova kako bi se završio program probnih letova i prešlo na lansiranje pravog tereta 2023. godine.

• Milenko M.

22.11.2021 13:34
    @Stole
    Zapravo nije ni letelica nego kombinovani suborbitalni aeronautički uređaj, jer letelica će samo dostaviti uređaj u suborbitalnu ravan.
  • Stole

19.11.2021 09:15
    ___
    "Staršip" nije raketa, već svemirska letelica. Raketa je samo motor koji će je izbaciti u orbitu.

Facebook pravi najbrži računar na svetu

Matična kompanija Facebooka "Meta Platforms Inc" objavila je da su članovi njenog istraživačkog tima počeli da prave novi superračunar namenjen istraživanju veštačke inteligencije.

Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.

Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.