Sunce je verovatno imalo prstenove

Pre nego što su se u našem Sunčevom sistemu formirali Zemlja i druge planete, Sunce je verovatno bilo okruženo divovskim prstenovima prašine sličnim onima oko Saturna, navode naučnici u novoj studiji.
Sunce je verovatno imalo prstenove

Ti su prstenovi možda odgovorni za to što naša planeta nije postala super-Zemlja, odnosno telo koje je otprilike dvostruko veće od Zemlje i do 10 puta masivnije.

Astronomi su do sada u našoj galaksiji otkrili takve super-Zemlje oko 30 odsto zvezda nalik na Sunce te se zapitali kako to da nje nema u našem Sunčevom sistemu, s obzirom na to da se očigledno radi o čestoj pojavi.

Astrofizičar Andre Izidoro sa Univerziteta Rice u Hjustonu i njegove kolege napravili su simulacije modela formiranja Sunčevog sistema. One su pokazale da su rano Sunce okruživale "izbočine" područja visokog pritiska plina i prašine. Ova područja visokog pritiska verovatno su nastala kada su se čestice, koje su se kretale prema Suncu zbog njegove snažne gravitacije, zagrevale i isparavale velike količine plina.

Simulacije pokazuju da su oko mladog Sunca verovatno postojala tri različita područja u kojima su čvrste čestice prelazile u plinovito stanje, nazvana "sublimacijske linije". U liniji najbližoj Suncu, ili najtoplijoj zoni, u plin se pretvarao čvrsti silikat. U srednjoj liniji u plin se pretvarao led, a u najdaljoj liniji ugljen-monoksid.

Čvrste čestice poput prašine su se u tom periodu sudarale s tim "izbočinama" i počele da se nakupljaju, pokazale su simulacije, te su tako počeli da se stvaraju prstenovi.

Da nije bilo ovih promena, Sunce bi brzo progutalo većinu čestica, ne ostavljajući dovoljno materijala za stvaranje planeta.
  • Dejan