Napravljen veštački mesec

Naučnici u Kini su napravili istraživačko postrojenje u kojem se nalazi "veštački mesec", a koje omogućava simuliranje uslova niske gravitacije na Zemlji za male predmete.
Napravljen veštački mesec
Ove informacije dolaze u vreme kada se Kina ambiciozno pridružuje eliti svemirskih supersila, odnosno Rusiji i SAD. Kinezi se nadaju da će im novo postrojenje pomoći da se pripreme za slanje prve posade na Mesec, prenose agencije.
Veštački mesec je smešten u unutrašnjosti vakuumske komore prečnika samo 60 centimetara, a moći će da učini da gravitacija "nestane na željeni period", bar tako tvrdi naučnik Li Ruilin s Kineskog univerziteta za rudarstvo i tehnologiju.
"Neki eksperimenti poput testa uticaja traju svega nekoliko sekundi u simulatoru, dok drugi traju danima", rekao je Li.

Istraživači koriste magnetno polje koje je dovoljno snažno da magnetizuje male predmete da oni lebde. Postrojenje je, zapravo, inspirisano eksperimentima fizičara Endru Geima.

Dok postrojenje kineskog magnetnog veštačkog meseca baš ne omogućava realnu simulaciju niske gravitacije na Mesecu, ono ipak dozvoljava testiranje opreme u sličnim uslovima.

Ono bi trebalo da pomogne u testiranju opreme na Zemlji u malom simuliranom prostoru. Naučnici nameravaju da provere da li se oprema za 3D štampanje može koristiti u uslovima niske gravitacije, da li se može slati tehnologija za konstrukciju lunarnih staništa, kao i druga oprema.

Najnoviji predlozi za simulaciju gravitacije se odnose na buduća svemirska rotirajuća staništa. Jedan od predloga je "megasatelitsko naselje" koje kruži oko patuljaste planete Ceres, a drugi predstavlja svemirski hotel.

Umesto korišćenja magneta, obe konstrukcije bi se lagano rotirale i simulirale gravitaciju u svemiru.

Kineska svemirska agencija je postala prva koja je otkrila vodu na površini Meseca pomoću svoje lunarne sonde Chang'e-5. Svemirski program se brzo razvija te za cilj ima odlazak posade na Mars pre nego što to učine kompanija SpaceX i američka svemirska agencija NASA.

Teme

MESEC
  • Miloš iz Zemuna

16.01.2022 16:27
    letenje u prazno
    Kina sve više liči na USA. Počev od toga da im građani gladuju dok oni lete u prazno pa do drugih stvari na koje razbacivaju novac. Još im samo fale fabrikovani ratovi i to je to.

Instagram menja izgled

Instagram dobija novo "vizuelno osveženje", a to će se odnositi na novi logo, font i raspored reklama preko celog ekrana.

WhatsApp testira novu funkciju

Ako odlučite da napustite WhatsApp grupu koja postaje sve bučnija ili irelevantnija, aplikacija će objaviti obaveštenje koje svako može da vidi u ćaskanju.

"Kjuriositi" na Marsu otkrio "vrata"

Nasin rover "Kjuriositi" snimio je veoma zanimljiv prizor na Marsu prošle nedelje – pravilnu pravougaonu pukotinu u stenama, koja neodoljivo podseća na vrata ili ulaz koji vodi u podzemlje.

Apple gasi proizvodnju iPoda

Apple je objavio da nakon dve decenije gasi proizvodnju iPoda, uređaja koji je promenio način slušanja muzike i pomogao da se završi vladavina CD-a.

Mask: Ukinuo bih Tviterovu zabranu Trampu

Ilon Mask je izjavio da će ukinuti trajnu zabranu korišćenja Tvitera koju je ta društvena mreža uvela bivšem predsedniku Donaldu Trampu ako se realizuje njegov plan da kupi tu kompaniju.