FOTO, VIDEO Istorijska fotografija: Najdublja slika svemira ikad

Svet je prvi put dobio sliku u boji sa svemirskog teleskopa "Džejms Veb" koji će promeniti način na koji ljudi vide univerzum, prenosi CNN.
FOTO, VIDEO Istorijska fotografija: Najdublja slika svemira ikad
Foto: FoNet/AP
Predsednik SAD Džozef Bajden je na događaju u Beloj kući objavio sliku u prisustvu administratora NASA Bila Nelsona.
U pitanju su prve fotografije visoke rezolucije infracrvenog svemira koje su ikada snimljene.
"Ovo je istorijski dan. To je novi prozor u istoriju našeg univerzuma i danas ćemo dobiti prvi pogled na svetlost koja sija kroz taj prozor. Pre šest meseci raketa je lansirana sa zemlje. Poslali smo najmoćniji teleskop na putovanje dugo milion kilometara u kosmosu", rekao je Bajden.

NASA planira da u utorak objavi još fotografija u punoj boji za koje kaže da će pokazati teleskop "u punoj snazi dok počinje svoju misiju otkrivanja infracrvenog univerzuma".

"To je najdublja slika našeg univerzuma koja je ikada snimljena", kaže Bil Nelson.

Teleskop vredan 10 milijardi dolara sa primarnim ogledalom prečnika 6,5 metara lansiran je u decembru 2021.
  • andromeda

13.07.2022 07:55
    space
    nemojte se osvrtati na plitkoumne,mozda ne veruju ni da postoji struja pa ni tastatura po kojoj kucaju,ali su toliko ograniceni i operisani od nauke,da nisu svesni stvarnosti.
  • Trtoš

12.07.2022 22:15
    Dobili su sliku koja je pokazala stanje od pre mnogo hiljada svetlosnih godina. Ko zna kakvo je tamo sadašnje stanje?
  • Haha

12.07.2022 11:39
    @Драган
    I moj komšija je najozbiljnije verovao u svemirce, kaže došli mu dok je pekao rakiju. Ali šta ta tvoja priča treba da nam kaže? Eno ti u drajzerovoj a i svakoj drugoj duševnoj bolnici imaš bar pet Srba koji tvrde da su Tesla. Niste vi džabe zapatili tu dijabolu u timu, mada mislim da vas je lik zapravo izložavao a vi mu verovali.