Teleskop na La Palmi opremljen "tehnološkim čudom": Otkriva kako je formiran Mlečni put

Naučnici su opremili jedan od najmoćnijih zemaljskih teleskopa novom tehnologijom "Viv", koja će otkriti, u dosad neviđenim detaljima, kako se galaksija Mlečni put formirala.

Vilijam Heršel Teleskop (VHT), smešten na španskom ostrvu La Palma, moći će da nadgleda 1.000 zvezda na sat, dok ne mapira pet miliona zvezda, preneo je BBC.

Super-brzi uređaj za mapiranje povezan sa VHT analiziraće sastav svake zvezde i brzinu kojom se kreće.
Pokazaće i kako se stvarao Mlečni put milijardama godinama.

Profesor sa Univerziteta Oksford Gevin Dalton, koji je proveo više od 10 godina razvijajući novi instrument, poznat kao "Viv", rekao je da je više nego uzbuđen jer je sve spremno.

"Ovo je fantastično dostignuće mnogih koji su omogućili da se ovo desi i sjajno je videti da sve radi. Sledeći korak je nova avantura, to je prosto briljantno", kazao je Dalton.

"Viv" je instaliran na VHT, koji se nalazi visoko na planinskom vrhu La Palme. Sačinjen je od 80.000 delova i predstavlja "inženjersko čudo", navodi britanski javni servis.

Instagram uvodi još više reklama

Meta je zabeležila pad zarade tokom drugog tromesečja, a kako bi prevazišla ove probleme kompanija planira da izvuče što više može iz Instagrama.