FOTO: NASA snimila "nasmejano" Sunce

Solarna dinamička opservatorija Američke svemirske agencije NASA zabeležila je snimak Sunca na kome su "koronalne rupe" bile tako raspoređene da je izgledalo kao da nam se naša zvezda osmehuje.
Satelit Američke svemirske agencije NASA je zabeležio snimak koji je podsećao na srećno lice na Suncu, što je navelo američku svemirsku agenciju da kaže da je Sunce viđeno kako se "smeje".
Agencija je objavila sliku na svom profilu na Tviteru, uz komentar:

"Danas je Nasina opservatorija za solarnu dinamiku uhvatila sunce kako se 'smeši'. Gledano u ultraljubičastom spektru, ove tamne mrlje na Suncu, poznate su kao koronalne rupe, i predstavljaju regione iz kojih u svemir šiklja brzi solarni vetar."
Nasina opservatorija koja prati solarnu dinamiku ima za cilj da istraži kako nastaje solarna aktivnost i pokreće svemirsko vreme. Prvi put lansiran 11. februara 2010. godine, svemirski brod opservatorije meri unutrašnjost Sunca, atmosferu, magnetno polje i izlaznu energiju.

Od objavljivanja, Nasina fotografija je izazvala mnoštvo komentara na društvenim mrežama, a mnogima je snimak više zaličio na rezbarenu bundevu za Noć veštica, nekima na lava, a nekima na Sunce iz animirane serije Teletabisi. Uprkos naizgled prijateljskom izgledu, stručnjaci upozoravaju da sunčeve koronalne rupe mogu značiti da će nas za vikend pogoditi solarna oluja.

Solarne oluje su razne erupcije mase i energije sa sunčeve površine koje zauzvrat deformišu Zemljino magnetno polje. Kao rezultat toga, ove oluje povećavaju vidljivost polarnog svetla, takođe poznatog kao aurore, na severnoj i južnoj hemisferi.
  • Stohadin

30.10.2022 16:05
    Sunce
    Okrugli roštilj puna žara.
    Sta je na jelovniku?