Hakeri zaustavili rad teleskopa "Alma" u Čileu

Najnapredniji teleskop na svetu "Alma" u Čileu našao se na udaru hakera i trenutno je van upotrebe.

Opservatorija je objavila na Tviteru da su se našli na udaru hakerskog napada zbog čega su, do daljeg, morali da obustave aktivnosti.

Napad je otkriven i zaustavljen, ali, zbog obima napada, opservatorija ima problema sa primanjem i slanjem mejlova i funkcionisanjem internet stranica.

"S obzirom na prirodu štete još nije moguće proceniti kada ćemo se vratiti svojim redovnim aktivnostima. Zahvaljujemo se partnerima na podršci i izvinjavamo zbog neprijatnosti do kojih može doći tokom popravka sistema“, napisali su iz opservatorije.

"Alma" ima impresivni arsenal koji se sastoji od 66 visokopreciznih antena, koje nisu bile obuhvaćene ovim napadom, pa su naučni podaci koje su prikupile ostali netaknuti.

S obzirom na činjenicu da zbog svog jedinstvenog položaja "Alma" ima jedinstvenu mogućnost posmatranja nastanka gasova i prašine, a onda i rađanja novih zvezda i planeta u svemiru, hakerski napad mogao je da ugrozi godine rada i prikupljene podatake.

Već sama činjenica da "Alma" neće biti u upotrebi neko vreme onemogućiće rad stotinama astronoma širom sveta koji koriste podatke.