FOTO: Objavljena fotografija oblaka prašine u obliku peščanog sata oko zvezde koja se tek rađa

Svemirski teleskop "Džejms Veb" je otkrio u sredu nove veličanstvene snimke velikog oblaka prašine u obliku peščanog sata oko zvezde u nastajanju.
Do sada nevidljivi, ti oblaci narandžaste i plave boje postali su vidljivi zahvaljujući infracrvenoj kameri NIRCam.
Vrlo mlada zvezda, poznata pod nazivom "protozvezda L1527" nalazi se u sazvežđu Bika, a skrivena je rotirajućim diskom gasa na nivou suženja peščanog sata.
Ali, svetlost te "protozvezde" probija se iznad i ispod tog diska, osvetljavajući praznine u okolnom gasu i prašini, objavili su NASA i Evropska svemirska agencija (ESA) u zajedničkom saopštenju.

Oblaci su nastali od materije koju je izbacila zvezda koja se sudara s okolnom materijom. Prašina je finija u plavim delovima, težim od narandžastih.

Stara samo 100.000 godina, protozvezda je u najranijem stadijumu nastajanja. Još ne može da stvara sopstvenu energiju.

Crni disk koji je okružuje, čija veličina odgovara otprilike našem Sunčevom sistemu, hraniće protozvezdu materijalom dok ne dostigne "prag koji je potreban za pokretanje fuzije", navodi se u saopštenju.

"Na kraju krajeva, pogled na L1527 pogled je na to kako su izgledali naše Sunce i Sunčev sistem na svom početku."

Molekularni oblak Bika, koji se nalazi oko 430 svetlosnih godina od Zemlje, zvezdane su "jaslice sa stotinama gotovo formiranih zvezda.