Bar-kod slavi 50. rođendan, polako ga zamenjuje QR kod

Čuveni bar-kod, sistem za identifikaciju proizvoda, koji je doprineo globalizaciji trgovine, danas slavi 50 godina, a postepeno ga zamenjuje drugi sistem identifikacije, QR kod.
Bar-kod slavi 50. rođendan, polako ga zamenjuje QR kod
Foto: Pixabay
Za kupce na kasi u prodavnicama bar-kod se pretvorio u zvuk - bip.
Svakog dana širom sveta vertikalne linije različite debljine budu skenirane šest milijardi puta. Oko 70.000 proizvoda prolazi kroz kase svake sekunde.
Bar-kod prvobitno su patentirali Amerikanci Norman Džozef Vudland i Bernard Silver 1952. godine, ali je tek kasnije usavršen i plasiran na tržište pod podsticajem američkog inženjera Džordža Lorera.
 
Tako je 3. aprila 1973, bar-kod postao, posle konsultacija između velikih proizvođača i distributera, sistem koji je korišćen za identifikaciju potrošačkih proizvoda.
 
Taj kod je u Evropi poznat i kao EAN-13 (Evropski broj artikla - European Article Number) ili samo kao 13, broj cifara koji poseduje.
 
Prvi proizvod koji je skeniran pomoću svog bar-koda, 26. juna 1974. godine u Ohaju, bio je paketić žvakaće gume, sada izložen u Nacionalnom muzeju američke istorije u Vašingtonu.
 
Međutim, čuveni bar-kod će uskoro zamenici QR kod.
 
Bar-kod je bio i inspiracija i za određene umetnike, a kritičari su ga smatrali simbolom prekomerne potrošnje ili globalizacije. Neke podseća na rešetke zatvora, ali je QR kod drugačijeg izgleda, površina koja kombinuje crne i bele tačke raspoređene na kvadratu, koji je 1994. osmislio Japanac Masahiro Hara.
 
QR kod je skraćenica za "kod sa brzim odgovorom" (Quick Response Code). Njegova prednost u odnosu na bar-kod je u tome što može da sadrži mnogo više informacija, na primer o sastavu proizvoda, što je neophodno za reciklažu.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija

VIDEO: Epl se izvinio zbog kontroverzne reklame

Američka tehnološka korporacija Epl izvinila se zbog reklamnog video snimka za novi tablet "ajped pro" (iPad Pro) sa čipom M4, nakon što se suočila sa oštrim kritikama na društvenim mrežama.