Rusi objasnili zašto se njihova letelica srušila na Mesec

Direktor Roskosmosa Jurij Borisov izjavio je kako je pogonska jedinica automatske lunarne sonde Luna-25 bila aktivna 127 sekundi tokom prilagođavanja za ulazak u orbitu, umesto planirane 84 sekunde.
Rusi objasnili zašto se njihova letelica srušila na Mesec
Foto: Beta/AP
Smatra kako je upravo to glavni uzrok pada sonde koja se razbila o površinu Meseca.
"U 14.10 časova po moskovskom vremenu (19. avgusta) uključeni su potisnici koji je trebalo da prilagode letelicu i dovedu je u orbitu pre sletanja. Nažalost, isključivanje potisnika nije se dogodilo u skladu s programiranim parametrima. Motori su radili 127 sekundi umesto predviđenih 84. To je bio glavni uzrok pada sonde", naveo je Borisov.
Istakao je kako je operacija prilagođavanja za ulazak u orbitu bila više puta testirana na zemaljskom simulatoru leta, prenosi ruska državna novinska agencija Tas.

Inače, Roskosmos je u saopštenju potvrdio da je odmah formirana posebna međuresorna komisija koja bi trebalo da istraži razloge koji su doveli do gubitka letelice u kojoj nije bilo posade.

Ruska svemirska letelica trebalo je da sleti juče na južni pol Meseca, u sklopu velike trke istraživanja dela ovog satelita za koji naučnici smatraju da možda sadrži zamrznutu vodu i dragocene elemente.

Ranije je Roskosmos objavio da je primio prve rezultate misije Lune-25 i da se oni analiziraju. Agencija je takođe objavila fotografije Mesečevog kratera Ziman snimljene iz letelice.
  • Petar

22.08.2023 13:52
    Svaka čast
    Pogodili mesec iz prve.
  • Сеновић

22.08.2023 10:57
    Пре 100 година успело
  • Devil lawyer

22.08.2023 10:54
    Што високо лети, ниско пада!
    Ко високо лети - тај ниско 'спушта'!