Menu 021

VIDEO: Otkrivena vrsta letećih dinosaurusa koja podseća na šišmiša

Kineski naučnici otkrili su novu vrstu letećih dinosaurusa koji su svojim izgledom podsećali na šišmiša, prenosi Si-En-En.
Info 12.05.2019. | 15:42
Ovo otkriće baca sasvim novo svetlo na proces kako su se dinosaurusi razvili u ptice, piše RTS.

Fosilni ostaci ove neobične vrste dinosaurusa pronađeni su u Liaoningu, na severoistoku Kine, 2017. godine i najpre su zbunili Min Vanga, kineskog paleontologa i glavnog autora studije objavljene ove nedelje u kojoj opisuje novu vrstu.

Vang je ove leteće dinosauruse nazvao Ambopteryx longibrachium.

Dalja istraživanja su pokazala da je to ustvari sitni dinosaurus terapod s jedinstvenim prednjim udovima i membranskim krilima.

Fosil star 163 miliona godina drugi je u istoriji koji pokazuje dinosaurusa s krilima nalik na šišmiša, iako je ta osobina vidljiva u praistorijskim letećim vevericama, šišmišima i pterosaurusima (letećim gmizavcima).

Jedini dinosaurus sa sličnim osobinama bio je Yiqi, koji je opisan 2015. godine.

Yiqi i Ambopteryx pripadaju maloj porodici dinosaurusa nazvanih scansoriopterygids.

Kina je bila na čelu mnogih otkrića novih vrsta dinosaurusa, posebno kroz pernate fosile koji su pokazali direktnu vezu između dinosaurusa i ptica.
Autor: RTS
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Preostalo 1500 Karaktera