Menu 021

Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine

Četrdeset država sveta, predvođene Japanom i EU, postigle su danas u Ženevi dogovor o nacrtu regulative Ujedinjenih nacija o obaveznoj ugradnji sistema za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEBS) u sve nove automobile i laka komercijalna vozila od 2020. godine.
Info 12.02.2019. | 21:25 > 21:26
 Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine
Foto: 021.rs
Kako je saopštila nadležna agencija UN, u skladu sa novom regulativom, koja će biti obavezna za države koje je prihvate na sastanku u junu, sva vozila u prodaji moraće da imaju ugrađenu tehnologiju koja, uz pomoć senzora, prati koliko je blizu pešak ili objekat, prenosi agencija AP.
 
Taj sistem, koji će se primenjivati na vozilima pri brzinama do 60 kilometara na sat, automatski će aktivirati kočnice ako se sudar smatra neizbežnim, a vozač ne odreaguje na vreme.
 
Procenjuje se da će ova odluka svake godine biti primenjena na četiri miliona novih vozila u Japanu i 15 miliona u Evropi.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Mirko
    14.02.2019 10:19
    zakon
    Zakon je vrlo lepo definisan. U zakonu kaže da npr. kad vozač nailazi na pešački prelaz, on mora usporiti, proveriti signalizaciju ako je ima, pogledati da li ima pešaka, pa ubrzati.

    Pešak kad nailazi na pešački, mora pogledati da li nailazi neko vozilo, pa u skladu sa pravilima i signalizacijom, MOŽE STUPITI na prelaz. Dakle, ne trčati i bezuslovno kretati u prelaženje. Ima pravo, ali i obavezu!

    Za nesreću je uvek potrebno dvoje, jer ako jedan ne pazi, drugi može eskivirati nesreću svojom blagovremenom pažnjom i postupanjem.

    Evo baš juče, imao sam situaciju kao pešak. Kod NISove zgrade sam prelazio ka parku. Bio sam na krajnje desnoj strani prelaza. Upalilo se zeleno za pešake. Pogledao sam levo (uvek) da li dolazi vozilo sa bulevara. Vozilo dolazi, ne usporava, pešaci krenuli 1 korak i zastali da ga puste. Vozač se - dok još nije izašao iz raskrsnice, prestrojava u levu traku delom, da ih obiđe bez stajanja (naravno bez žmigavca), ali sam ja bio "bezobrazan", i pošto sam imao nekih 5-6 metara za manevrisanje više od ostalih, nastavio sam kretanje i isprečio sam se vozaču koji je bio već izveđu 2 trake, da prođe. Zakočio je, a ja sam mu pokazao "svetlo" za pešake, na šta je on prokomentarisao da nije video.

    A što bi pravio saobraćajni prekršaj menjanja trake u raskrsnici, i ne usporavanja na prilasku pešačkom prelazu, ako nije video ni svetlo ni pešake? ;)

    Pravila postoje i vrlo su lepo definisana, samo ih se treba držati i biće sve ok.
  • dule
    13.02.2019 09:13
    Aquarius 12.02.2019 • 22:21
    Uspeh će biti postignut onda, kada na ulicama gradova bude mreža predajnika, koji će kontrolisati osnovne funkcije automobila, i u sadejstvu sa satelitskim GPS-om, sprečavati vožnju bržu od 30km/h u blizini škola, na primer.
    Na taj način će nekontrolisani vozači biti sprečeni da luduju.
    Tehnološki je to moguće svakog trenutka, ali su ljudi nažalost mentalno ograničeni.




    Alo druže, nije ti život kompjuterska igrica. Ono što ti predlažeš jeste da se kontrola nad vozilom omogući računaru van tog vozila. Pa to će potencijalno pobiti više ljudi nego pušenje.
  • LoKaLnO TaNdRkAlo
    13.02.2019 08:22
    Nije žvaka za seljaka
  • još
    13.02.2019 00:18
    i šlemove u kompletu

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest