Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine

Četrdeset država sveta, predvođene Japanom i EU, postigle su danas u Ženevi dogovor o nacrtu regulative Ujedinjenih nacija o obaveznoj ugradnji sistema za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEBS) u sve nove automobile i laka komercijalna vozila od 2020. godine.
 Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine
Foto: 021.rs
Kako je saopštila nadležna agencija UN, u skladu sa novom regulativom, koja će biti obavezna za države koje je prihvate na sastanku u junu, sva vozila u prodaji moraće da imaju ugrađenu tehnologiju koja, uz pomoć senzora, prati koliko je blizu pešak ili objekat, prenosi agencija AP.
 
Taj sistem, koji će se primenjivati na vozilima pri brzinama do 60 kilometara na sat, automatski će aktivirati kočnice ako se sudar smatra neizbežnim, a vozač ne odreaguje na vreme.
 
Procenjuje se da će ova odluka svake godine biti primenjena na četiri miliona novih vozila u Japanu i 15 miliona u Evropi.
  • Mirko

    14.02.2019 10:19
    zakon
    Zakon je vrlo lepo definisan. U zakonu kaže da npr. kad vozač nailazi na pešački prelaz, on mora usporiti, proveriti signalizaciju ako je ima, pogledati da li ima pešaka, pa ubrzati.

    Pešak kad nailazi na pešački, mora pogledati da li nailazi neko vozilo, pa u skladu sa pravilima i signalizacijom, MOŽE STUPITI na prelaz. Dakle, ne trčati i bezuslovno kretati u prelaženje. Ima pravo, ali i obavezu!

    Za nesreću je uvek potrebno dvoje, jer ako jedan ne pazi, drugi može eskivirati nesreću svojom blagovremenom pažnjom i postupanjem.

    Evo baš juče, imao sam situaciju kao pešak. Kod NISove zgrade sam prelazio ka parku. Bio sam na krajnje desnoj strani prelaza. Upalilo se zeleno za pešake. Pogledao sam levo (uvek) da li dolazi vozilo sa bulevara. Vozilo dolazi, ne usporava, pešaci krenuli 1 korak i zastali da ga puste. Vozač se - dok još nije izašao iz raskrsnice, prestrojava u levu traku delom, da ih obiđe bez stajanja (naravno bez žmigavca), ali sam ja bio "bezobrazan", i pošto sam imao nekih 5-6 metara za manevrisanje više od ostalih, nastavio sam kretanje i isprečio sam se vozaču koji je bio već izveđu 2 trake, da prođe. Zakočio je, a ja sam mu pokazao "svetlo" za pešake, na šta je on prokomentarisao da nije video.

    A što bi pravio saobraćajni prekršaj menjanja trake u raskrsnici, i ne usporavanja na prilasku pešačkom prelazu, ako nije video ni svetlo ni pešake? ;)

    Pravila postoje i vrlo su lepo definisana, samo ih se treba držati i biće sve ok.
  • dule

    13.02.2019 09:13
    Aquarius 12.02.2019 • 22:21
    Uspeh će biti postignut onda, kada na ulicama gradova bude mreža predajnika, koji će kontrolisati osnovne funkcije automobila, i u sadejstvu sa satelitskim GPS-om, sprečavati vožnju bržu od 30km/h u blizini škola, na primer.
    Na taj način će nekontrolisani vozači biti sprečeni da luduju.
    Tehnološki je to moguće svakog trenutka, ali su ljudi nažalost mentalno ograničeni.




    Alo druže, nije ti život kompjuterska igrica. Ono što ti predlažeš jeste da se kontrola nad vozilom omogući računaru van tog vozila. Pa to će potencijalno pobiti više ljudi nego pušenje.
  • LoKaLnO TaNdRkAlo

    13.02.2019 08:22
    Nije žvaka za seljaka

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet