Razmatra se uvođenje eko takse, avionske karte bi mogle znatno da poskupe

Evropske zemlje razmatraju uvođenje novih taksi u avio-saobraćaju zbog zagađenja koje proizvodi, što bi značajno poskupelo cene avio-karata.
Razmatra se uvođenje eko takse, avionske karte bi mogle znatno da poskupe
Foto: Pixabay
Već mesecima se u avio-industriji raspravlja o uvođenju ekološke takse, zbog kritika da je komercijalna avijacija odgovorna za veliki udeo ukupne emisije ugljen-dioksida (CO2).
 
Prema međunarodnoj organizaciji za civilnu avijaciju (ICAO), radi se o dva odsto ukupne količine ovih izduvnih gasova, dok nevladina organizacija Climate Action Network procenjuje da je u pitanju pet odsto, prenosi podgorički Investitor.
 
Švedska je već uvela taksu na kerozin koja trenutno iznosi od šest do 38 evra po avio karti, a u ovoj zemlji sve su glasnije prozivke da je "sramota putovati avionom".
 
Francuska analizira mogućnost da ukine sve domaće letove za koje postoji zamena putovanja vozom kraćim od pet sati.
 
Belgija i Holandija su početkom godine pokrenule pitanje zagađenja i očekuje se da će ono biti jedna od tema na sastanku Saveta ministara saobraćaja Evropske unije (EU) u Luksemburgu.
 
Kako se navodi, ostale zemlje EU takođe pažljivo prate situaciju.
 
"Postoje različite opcije sistema taksi za zagađivače i Francuska smatra da ih prvo treba proučiti kako bi se utvrdilo koji sistem je najbolji", saopštio je francuski ministar saobraćaja.
 
Dodaje se da političari daju prednost taksi na kerozin koji je bio oslobođen svih taksi još od Kongresa o međunarodnoj civilnoj avijaciji u Čikagu 1944. godine, kada je najvažnije bilo da se olakša razvoj avio-saobraćaja.
 
Prema poverljivom izveštaju Evropske komisije, koji je nedavno "procurio" u javnost, taksa od 330 evra za 1.000 litara kerozina bi smanjila emisije ugljen-dioksida za 11 odsto.
 
U predlogu zakona piše da jedan let od Pariza do Marselja emituje 178 kilograma ugljen-dioksida po putniku, dok isto putovanje vozom generiše 4.14 kg ovog gasa po putniku, prenosi sajt.
  • AleksandarVojvođanin

    17.06.2019 11:16
    Laž!
    Laž je da je civilni avio-saobraćaj veliki zagađivač vazduha! Količine kerozina koje se troše, od pre 7-8godina, su smanjene za 70% usled neverovatnog tehnološkog unapređenja motora. Najviše goriva se troši prilikom poletanja i sletanja, a u toku leta, kad se dostigne određena visina, motori prelaze u specijalni vibrirajući režim, koji tom prilikom stvaraju vazdušni mehur i ponašaju se u potpunosti kao bumbar-levitira-usmeren u jednom pravcu sa mogućnošću da menja smer, levo-desno. Naravno da se i tad troši gorivo ali su to toliko minimalne količine, da se mere u mililitrima na pređenu milju. Nafte će još malo biti, to znaju i naftne kompanije, a toga su svesne i avio-kompanije.
  • mrva

    17.06.2019 10:21
    @andrej

    svi smo veoma zabrinuti za ekologiju i zaštitu životne sredine sve dok nam to ni najmanje ne ugrožava vlastiti komfor. ako se ispostavi da nešto treba malo skuplje da platimo zbog ekološke takse, ili da nosimo ceger jer su plastične kese zabranjene, odjednom mnogo manje brinemo za okolinu. stoga bi bilo mnogo iskrenije da se ne pretvaramo da nam je ikada zaista stalo do životne sredine. većina ljudi su ipak sitne duše čiji interes a i sposobnosti ne dobacuju dalje od sopstvenog nosa.
  • .

    17.06.2019 09:47
    /
    Niski aerodrom je na izdisaju, beogradski zadnjih 30 godina posluje s teskim gubicima, a ja letim iz Pešte 80 evra jeftinije zbog avionske taske a ovi mentoli se sad jos setili i eko takse. Nebi mec zudilo da je uvdedu i na elektrince automobile i trotinete.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet