Više saobraćajki zbog promene sata

Na nemačkim ulicama i putevima se u danima posle prelaska na letnje vreme dogodi znatno više saobraćajnih nesreća nego tokom ostatka godine.

Stručnjaci ocenjuju da je to zato što telo mora da se navikne na višu temperaturu i nove "svetlosne" uslove. To zahteva dodatnu potrošnju telesne energije, pa zato tokom vožnje može da se padne u san koji je, čak i ako traje samo nekoliko sekundi, opasan.

U Nemačkoj je letnje vreme prvi put bilo uvedeno 1916. tokom Prvog svetskog rata uz obrazloženje da je potrebno da se bolje iskoristi radna snaga u industriji naoružanja. Posle višedecenijske pauze je letnje vreme uvedeno ponovo 1980. godine. I to, kao i u drugim zemljama Evropske unije uz obrazloženje da će to doprineti štednji energije.

U Nemačkoj se, kao i u ostalim zemljama Evrope, časovnici u noći između subote i nedelje poslednjeg vikenda u martu pomeraju jedan sat unapred.

Auto Klub Evropa (ACE) je uporedio podatke o sabraćajnim udesima za april koje je proteklih 15 godina pravio Savezni zavod za statistiku i došao do zaključka da se oni posle prelaska na letnje vreme upadljivo menjaju. Tako je 2010. broj udesa u aprilu porastao za 21 odsto u odnosu na mart, 2009. godine čak za 29 odsto.

Druge studije čije rezultate objavljuju mediji pokazuju da je i broj udesa u ponedeljak posle prelaska na letnje vreme znatno veći nego u "običan" ponedeljak.

Stručnjaci ocenjuju da je to zato što telo mora da se navikne na višu temperaturu i nove "svetlosne" uslove. To zahteva dodatnu potrošnju telesne energije, pa zato tokom vožnje može da se padne u san koji je, čak i ako traje samo nekoliko sekundi, opasan.

U Nemačkoj je letnje vreme prvi put bilo uvedeno 1916. tokom Prvog svetskog rata uz obrazloženje da je potrebno da se bolje iskoristi radna snaga u industriji naoružanja. Posle višedecenijske pauze je letnje vreme uvedeno ponovo 1980. godine. I to, kao i u drugim zemljama Evropske unije uz obrazloženje da će to doprineti štednji energije.

  • 27.03.2011 07:23
    1
    Siroti Nemci, imaju samo jedno zbunjivanje,a koliko bi bilo saobracajnih nezgoda kada bi jedan dan uvece legli a sutra dan prilikom tocenja goriva u automobile videli da je gorivo poskupelo SAMO za 8%

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet