Kina predstavila u Hongkongu svoj najveći putnički avion C919

Kina je danas u Hongkongu predstavila međunarodnim medijima najveći linijski avion proizveden u zemlji, povodom njegovog prvog leta van kontinentalne Kine.
Kina predstavila u Hongkongu svoj najveći putnički avion C919
Foto: Beta/AP
Avion C919 imao je prvi komercijalni let u maju, a simbol je aeronautičkih ambicija Pekinga koji odavno namerava da se takmiči sa zapadnim konkurentima i smanji zavisnost od instranih tehnologija.
 
Elegantna uskotrupna letelica koja je trenutno izložena na međunarodnom aerodromu u Hongkongu u subotu će nadletati čuvenu luku tog grada.
Vlasti se nadaju da C919 koji je prozvela kineska javna kompanija Comac može da bude rival Boingu 737 Maks i Erbasu A320.
 
Šef vlade Hongkonga Džon Li pozdravio je proizvodnju aviona C919 i ARJ21, ranijeg manjeg modela u proizvodnji firme Comac, navodeći da se radi o važnoj fazi za aeronautički sektor Kine.
"Uspešna proizvodnja velikog putničkog aviona simbolizuje lidersku poziciju Kine u industriji saobračaja", rekao je Li na ceremoniji na aerodromu.
 
Prema saopštenju vlasti, više od 30 kupaca poručilo je 1.061 letelicu do ove nedelje.
 
Kina je mnogo investirala u proizvodnju ove letelice i nada se da će ona biti konkurent zapadnim linijskim avionima, mada dosta delova koji se koriste za njenu proizvodnju dolaze iz inostranstva.
 
Razvoj aviona počeo je 2008, ali je tek prošle godine dobio zvanično odobrenje za let.
 
Više od 60.000 putnika prevezeno je sa dve letelice C919 koje saobraćaju između kineskih gradova Šangaj i Čengdu.
 
Danas su novinari i druge osobe pozvane na svečanost mogle da uđu u letelicu, a naredna dva dana to će moći i lokalni predstavnici.
 
Vlasti su danas istakle da napredni aerodinamički dizajn, savremeni sistem potiska i savremeni materijali aviona dozvoljavaju da se smanji karbonski otisak i pobolša energetski učinak letelice.
Avion C919 može da ima između 158 i 192 sedišta, zavisno od izvedbe.
 
Za evropski Erbas i američki Boing, Azija i posebno Kina, predstavljaju prioritetne ciljeve, i kompanije nastoje da iskoriste rastuću tražnju za letovima koja dolazi od znatne srednje klase. 
 
Erbas je u aprilu objavio da će udvostručiti kapacitete proizvodnje u Kini i potpisao je sporazum za izgradnju drugog pogona za sklapanje letelice A320 u Tiandžinu, na severoistoku zemlje. 
 
Prva lokacija za sklapanje u Tijandžinu otvorena je 2008. i proizvodi četiri aviona A320 mesečno, a Erbas se nada da će to porasti za 50 odsto do kraja 2023. godine.

Teme

kina
  • mrva

    15.12.2023 09:40
    @Pera

    Izgleda da ti Kinu još doživljavaš kakva je bila pre 2 decenije. Kina je nekada uvozila zapadnu (i rusku) tehnologiju, čini to i danas ali sve manje, dok se proizvodnja bazira upravo u Kini zbog cene, što i jeste osnova kineskog "ekonomskog čuda". Naivno je misliti da najveća ekonomija sveta i supresila nije u stanju da proizvede sopstveni putnički avion (vojnom aerotehnikom su uveliko ovladali prvo uz pomoć raznih licenci a onda i sopstvenim razvojem, a ta tehnologija se potom preliva i na civilnu upotrebu..). Pitanje putničkog aviona nije tehnološko, već ekonomsko i komercijalno pitanje isplativosti, probijanja na tržište, poverenja kupaca itd..
  • Pera NN

    14.12.2023 20:45
    Tako je Kineski avion sa 10% Kineskih originalnih delova (sedišta, pod, vrata itd.) Ostalih 90% uvezeno sa Zapada i iz Rusije, tragi-komedija.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet