Italija pooštrava pravila za influensere: Moraju jasno da naznače kada promovišu neki brend

Italijanski influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu.
Italija pooštrava pravila za influensere: Moraju jasno da naznače kada promovišu neki brend
Foto: Pixabay
Aktivnosti influensera biće pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC.
 
Pravila će se u početku primenjivati na influensere sa više od milion pratilaca. 
"Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati da se prilagode", rekao je šef AGCOM-a Đakomo Lasorela za novine "La Repubblica".
 
Istaknuti influenseri suočiće se s pozamašnim kaznama ako jasno ne označe saradnju brendova ili otkriju svoje komercijalne interese. 
Predložene smernice takođe imaju za cilj da zaštite decu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i sopstvene komercijalne interese, s kaznama do 250.000 evra.
 
AGCOM je rekao da će se njegove mere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu osnovnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u saopštenju.
 
Mnogi će odluku AGCOM-a videti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna italijanska influenserka Kjara Feranji - što je Lasorela negirao.
 
U decembru je Feranji, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion evra jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dečije bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda.
 
U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila "grešku u dobroj veri... povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošle nedelje je policija objavila da će protiv Feranji biti pokrenuta istraga zbog prevare. 
 
Prošle godine su u drugim evropskim zemljama uvedena stroža pravila za influensere.
U junu je Francuska donela zakon prema kom se influenseri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bilo je to prvi put da je posao influensera zakonski definisan u Evropi.
 
U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati "da slede poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet

Turski aktivista uhapšen posle govora u Savetu Evrope

Turski aktivista, omladinski delegat u Kongresu Saveta Evrope, pred kojim je osudio "nazadovanje u demokratiji u Turskoj", uhapšen je u utorak po dolasku na aerodrom u Ankari, saopštili su Savet Evrope i njegov advokat.

Bolsonaro mora u kućni pritvor

Vrhovni sud Brazila naredio je kućni pritvor za bivšeg predsednika Žaira Bolsonara kome se sudi zbog navodnog kovanja plana za državni udar da bi ostao na dužnosti uprkos porazu na izborima 2022. godine.