YUTA će turistima garantovati bezbednost putovanja

Nacionalna asocijacija turističkih agencija (YUTA) od ove godine prvi put putnicima garantuje sigurnost putovanja, ako turistička agencija propadne ili ne obezbedi turistima odgovarajući smeštaj, izjavio je direktor te asocijacije Aleksandar Seničić.

On je rekao da će Juta u slučaju prestanka rada agencije ili neispunjenja programa putovanja, u najkraćem mogućem roku garantovati povraćaj novca putnicima koji nisu počeli putovanje.

"Ako agencija prestane da radi pre kretanja na put, klijentima će biti vraćen novac u roku od pet dana, a ako žele, moći će da izaberu putovanje kod neke druge agencije koja je u tom programu", rekao je Seničić.

Kako je objasnio, ako se desi da putnici dođu na destinaciju, a da im agencija nije obezbedila smeštaj, Juta će im pomoći da pronađu smeštaj ili da se vrate u zemlju, ako to žele. U program Juta garancija putovanja, kako navodi, uključeno je 150 agencija, koje su ispunile potrebne kriterijume i za koje je procenjeno da su sigurne.

"Najveća prednost ovog dodatnog osiguranja je to što će u sezoni u svakom trenutku na 350 do 370 destinacija biti 500 do 700 predstavnika i moći ćemo da reagujemo u trenutku", istakao je Seničić i dodao da je ovakva vrsta osiguranja jedinstvena ne samo na domaćem tržištu, već i u okruženju i Evropi.

Naglasio je da neće sve agencije koje su članice Juta biti deo ovog programa i objasnio da će one koje učestvuju imati istaknut zaštićeni znak "YUTA garancija putovanja" na poslovnicama, katalozima i sajtovima.

"Oni koji budu putovali sa agencijom koja nema ovo osiguranje moraće da čekaju isplatu štete, kao i do sada, i da se nadaju da će im država pomoći ukoliko se desi nešto nepredviđeno", naveo je Seničić i dodao da se ranije na povraćaj novca čekalo i po nekoliko meseci.

Naveo je da će putnici moći da žale tehničkoj podršci Jute telefonom koji će raditi 24 sata, sedam dana u nedelji, a u roku od par sati Juta će reagovati.

Seničić je naglasio da ovaj vid osiguranja ne predviđa nikakve nove troškove za putnike. On je objasnio i da je prednost dodatnih garancija to što će agencije biti u obavezi da svakodnevno dostavljaju podatke o putnicima, pa će se tačno znati koji su turisti osigurani i gde se nalaze. Ranije se čekalo da se putnici sami jave, i danima se nije znao broj oštećenih.

"Juta garancija putovanja će se odnositi isključivo na nemogućnost plaćanja dospelih obaveza u datom trenutku, a to znači da neće po tom postupku na primer menjati gostima apartmane ili primati žalbe turista na hranu i vrstu prevoza", objasnio je Seničić i dodao da će ovakve žalbe ići redovnim putem, kroz arbitražu Juta.

Autor: Beta

  • Denis

    07.02.2016 13:31
    Turisti povlašćena kategorija
    Zašto i radnici u državi Srbiji ne mogu da imaju svoju "Yutu" koja bi im garantovala isplate plata koje im nije isplatio poslodavac sa porezima i doprinosima? Po čemu je to kategorija turista viša vredna u ovoj zemlji od npr kategorije radnika? Razmišlja li uopšte neko u ovoj državi o tome?
  • novosadjan

    07.02.2016 12:05
    na obecanjima je sve idealno a kad zatreba za te stvari nismo nadlezni i nije po zakonu

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija