Apsurdan propis omogućava pijanim vozačima da i dalje voze
Ukoliko, međutim, posedujete dozvolu za još neku drugu kategoriju, na primer, za kamion ili autobus, bez problema možete da sednete za volan ovog vozila i da krenete na put. Zabrana upravljanja za tu kategoriju ne važi. To znači da takva osoba može i da sedne za autobus pun dece koja su krenula, recimo, na ekskurziju.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju potvrđuje da je to na žalost tako, iako Zakon o bezbednosti u saobraćaju iz 2009. godine predviđa drugačije. Po tom zakonu, izrečena zabrana upravljanja važi za sve kategorije. Zakon o prekršajima iz 2014. godine je, međutim, tu stvar definisao drugačije.
"Jedno od obrazloženja za ove promene bilo je da se, na primer, ljudima koji su profesionalni vozači kamiona ili autobusa nepravedno oduzima pravo na rad, ukoliko im se dozvola oduzme zato što su pijani vozili automobil", kaže za "Blic" Okanović koji se sa ovakvim rešenjem ne slaže. On ocenjuje da bi to bilo slično kao kada bi nekome ko je opljačkao banku koristeći pištolj kalibra 7,65 milimetara, zabranili da koristi taj kalibar, ali sme onaj od 9 milimetara.
Sudija za prekršaje Saša Ilić, međutim, smatra da ovo rešenje nije nelogično i da je pravedno.
"Bilo je ranije slučajeva da policija uhvati nekoga da vozi pijan bicikl, pa mu oduzmu dozvolu. To nema smisla", dodaje Ilić. Na primedbu da se na ovakav način zanameruje suština, jer neko ko je pijan vozio automobil, sutra može pijan da vozi autobus sa 50 putnika, Ilić odgovara da je sve to stvar prevencije.
"Ako neko nije svestan da time što će pijan da sedne za volan da ugrozi i svoj, ali i živote svojih putnika, tu niko ne može da mu pomogne. Drugo, ako je neko vozač autobusa ili kamiona, ako mu oduzmete dozvolu jer je pijan vozio automobil, oduzimate mu pravo na rad, iako on prekršaj nije počinio na radnom mestu. A ako ga uhvate da pijan vozi kamion ili autobus, tu su još ozbiljnije sankcije i za njega i za firmu u kojoj radi", kaže Ilić.
On, međutim, odbacuje poređenje sa pljačkom banke jer je tu, kako kaže, reč o krivičnom delu, a ne o prekršaju.
Komentari 12
:)
70
Pri udaru automobila u pešaka pri 40 km/h, 25% pešaka će poginuti. Pri 60 km/h, 85% pešaka. Postoji razlog zašto se kažnjava kada u naseljenom mestu voziš 20+ preko propisanog. Zove se "čuvanje ljudskih života".
Golub
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar