Apsurdan propis omogućava pijanim vozačima da i dalje voze

Propisi predviđaju da, ako vam je uzeta dozvola, ne smete da upravljate samo vozilom iz kategorije u kojoj je ono koje ste vozili u trenutku kada ste "naduvali" više od 0,3 promila alkohola u krvi.

Ukoliko, međutim, posedujete dozvolu za još neku drugu kategoriju, na primer, za kamion ili autobus, bez problema možete da sednete za volan ovog vozila i da krenete na put. Zabrana upravljanja za tu kategoriju ne važi. To znači da takva osoba može i da sedne za autobus pun dece koja su krenula, recimo, na ekskurziju.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju potvrđuje da je to na žalost tako, iako Zakon o bezbednosti u saobraćaju iz 2009. godine predviđa drugačije. Po tom zakonu, izrečena zabrana upravljanja važi za sve kategorije. Zakon o prekršajima iz 2014. godine je, međutim, tu stvar definisao drugačije.

"Jedno od obrazloženja za ove promene bilo je da se, na primer, ljudima koji su profesionalni vozači kamiona ili autobusa nepravedno oduzima pravo na rad, ukoliko im se dozvola oduzme zato što su pijani vozili automobil", kaže za "Blic" Okanović koji se sa ovakvim rešenjem ne slaže. On ocenjuje da bi to bilo slično kao kada bi nekome ko je opljačkao banku koristeći pištolj kalibra 7,65 milimetara, zabranili da koristi taj kalibar, ali sme onaj od 9 milimetara.

Sudija za prekršaje Saša Ilić, međutim, smatra da ovo rešenje nije nelogično i da je pravedno.

"Bilo je ranije slučajeva da policija uhvati nekoga da vozi pijan bicikl, pa mu oduzmu dozvolu. To nema smisla", dodaje Ilić. Na primedbu da se na ovakav način zanameruje suština, jer neko ko je pijan vozio automobil, sutra može pijan da vozi autobus sa 50 putnika, Ilić odgovara da je sve to stvar prevencije.

"Ako neko nije svestan da time što će pijan da sedne za volan da ugrozi i svoj, ali i živote svojih putnika, tu niko ne može da mu pomogne. Drugo, ako je neko vozač autobusa ili kamiona, ako mu oduzmete dozvolu jer je pijan vozio automobil, oduzimate mu pravo na rad, iako on prekršaj nije počinio na radnom mestu. A ako ga uhvate da pijan vozi kamion ili autobus, tu su još ozbiljnije sankcije i za njega i za firmu u kojoj radi", kaže Ilić.

On, međutim, odbacuje poređenje sa pljačkom banke jer je tu, kako kaže, reč o krivičnom delu, a ne o prekršaju.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • :)

    13.10.2016 14:17
    @misa avokado
    Dakle Okanovic je advokat, "strucnjak za saobracajno pravo". A sta ga od toga cini kvalifikovanim da ga svaki cas citiraju za pitanja saobracaja (slicno kao samozvanog eksperta Lazanskog za "vojna pitanja")? Mislim, ova zemlja valjda ima i nekoga iz prakse, od tolikih saobracajnih inzenjera, auttoinstruktora i ostalih koji mi se (moje skromno misljenje) cine pozvanijim da daju svoj sud o saobracajnim temama. Ko je osnovao taj "komitet", na kom principu funkcionise, koja su mu ovlascenja, kako se finansira, ...?
  • 70

    13.10.2016 08:55
    To što se neko bavi više saobraćajem nego nekim drugim oblastima ne znači da zaključke koje u toj oblasti ima treba uvek uzimati zdravo za gotovo, pogotovo u pogledu kaznene politike koja je priča za sebe.

    Pri udaru automobila u pešaka pri 40 km/h, 25% pešaka će poginuti. Pri 60 km/h, 85% pešaka. Postoji razlog zašto se kažnjava kada u naseljenom mestu voziš 20+ preko propisanog. Zove se "čuvanje ljudskih života".
  • Golub

    13.10.2016 07:19
    A ostali apsurdi?
    Prvi apsurd: Vozite pijani bicikl, oduzmu vam sve kategorije jer Ste upravljali vozilom. Drugi: Preteknete bezbedno traktor Na punoj liniji Koji ide 5 km\h ostanete bez dozvole, platite 6000 din ako vozite 25 km\h preko ogranicenja u naselju ako se dogovorite Sa sudijom ( Sporazum o prinanju) a 10000 ako ne vezete pojas......

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija