Vozovi idu najsporije na deonicama Staničenje - Pirot, Orlovat Banatsko Miloševo i Sremska Mitrovica - Kukujevci - 30 kilometara na sat. Najbrže će biti severna i južna deonica koridora 10, oko 120 kilometara na sat, a trenutno iznosi svega 50 na sat.
"Rekonstrukcijom Severnih i Južnih deonica Koridora 10, brzine vozova se povećavaju sa dosadašnjih 30 i 50 km na sat, na projektovanih 120 km na sat, a samim tim poboljšaćemo i usluge Infrastrukture prema operaterima i postati konkurentni u odnosu na ostale vidove prevoza", kažu za "Blic" u "Infrastrukturi Železnice".
Pruga Beograd-Budimpešta ići će kroz Srbiju u dužini od 184 kilometra.
"Pruga je projektovana za brzine do 200 km na sat, a gradiće je ruske i kineske kompanije sa domaćim podizvođačima", kažu u "Infrastrukturi".
U ovom preduzeću navode da je za ovakvo stanje na prugama Srbije krivo dugogodišnje zanemarivanje domaće železnice u koju nije ulagano više od 40 godina.
"Nažalost, u železničku infrastrukturu se nije ulagalo dugi niz godina, odnosno pruge nisu obnavljane 30, a neke čak i preko 40 godina. U odnosu na prošlu godinu, na oko 70 km pruga brzina je povećana za 40 km na sat, a na oko 200 km pruga, zbog bezbednosti putnika i roba, brzina je smanjena, za oko 17 km na sat, zbog toga što te pruge još nisu rekonstruisane", kažu u ovom preduzeću.
U proteklih nekoliko godina, prema dostupnim podacima, rekonstruisane su i modernizovane deonice Stara Pazova-Golubinci, Nova Pazova-Stara Pazova, Batajnica-Nova Pazova, Čortanovci-Petrovaradin, Kusadak-Velika Plana i Dimitrovgrad-Državna granica, ukupne dužine 73,2 km. Započela je i realizacija ruskog kredita, pa su remontovane Severne deonice Koridora 10 i to Golubinci-Ruma, Sopot-Kovačevac, Mala Krsna-Velika Plana, u ukupnoj dužini od 66 km, a u toku je i završetak radova na dve južne deonice koridora 10 Bujanovac - Bukarefvac i Vranjska banja - Ristovac dužine 46,5 km.
Komentari 2
Nikola
Smrdija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar