Gde su vozovi najsporiji, a gde najbrži u Srbiji

U godini u kojoj se najavljuje izgradnja pruge Beograd-Budimpešta po kojoj bi moderne kompozicije trebalo da jure i do 200 km na sat, prosečna brzina vozova u Srbiji povećana je tek za oko 40 km na sat, a na pojedinim deonicama čak i smanjena.
Vozovi idu najsporije na deonicama Staničenje - Pirot, Orlovat Banatsko Miloševo i Sremska Mitrovica - Kukujevci - 30 kilometara na sat. Najbrže će biti severna i južna deonica koridora 10, oko 120 kilometara na sat, a trenutno iznosi svega 50 na sat.
 
"Rekonstrukcijom Severnih i Južnih deonica Koridora 10, brzine vozova se povećavaju sa dosadašnjih 30 i 50 km na sat, na projektovanih 120 km na sat, a samim tim poboljšaćemo i usluge Infrastrukture prema operaterima i postati konkurentni u odnosu na ostale vidove prevoza", kažu za "Blic" u "Infrastrukturi Železnice".
 
Pruga Beograd-Budimpešta ići će kroz Srbiju u dužini od 184 kilometra.
 
"Pruga je projektovana za brzine do 200 km na sat, a gradiće je ruske i kineske kompanije sa domaćim podizvođačima", kažu u "Infrastrukturi".
 
U ovom preduzeću navode da je za ovakvo stanje na prugama Srbije krivo dugogodišnje zanemarivanje domaće železnice u koju nije ulagano više od 40 godina.
 
"Nažalost, u železničku infrastrukturu se nije ulagalo dugi niz godina, odnosno pruge nisu obnavljane 30, a neke čak i preko 40 godina. U odnosu na prošlu godinu, na oko 70 km pruga brzina je povećana za 40 km na sat, a na oko 200 km pruga, zbog bezbednosti putnika i roba,  brzina je smanjena, za oko 17 km na sat, zbog toga što te pruge još nisu rekonstruisane", kažu u ovom preduzeću.
 
U proteklih nekoliko godina, prema dostupnim podacima, rekonstruisane su i modernizovane deonice Stara Pazova-Golubinci, Nova Pazova-Stara Pazova, Batajnica-Nova Pazova, Čortanovci-Petrovaradin, Kusadak-Velika Plana i Dimitrovgrad-Državna granica, ukupne dužine 73,2 km. Započela je i realizacija ruskog kredita, pa su remontovane Severne deonice Koridora 10 i to Golubinci-Ruma, Sopot-Kovačevac, Mala Krsna-Velika Plana, u ukupnoj dužini od 66 km,  a u toku je i završetak radova na dve južne deonice koridora 10 Bujanovac - Bukarefvac i Vranjska banja - Ristovac dužine 46,5 km.
  • Nikola

    28.11.2016 15:39
    Održavanje, održavanje!
    Džabe se ministarka hvali modernizacijom železnice kad je činjenice demantuju. Godinama se pruge ne odražavaju, a u njenom mandatu je to samo nastavljeno pa se sada brzine smanjuju na 200 km pruga. Može se graditi 100 km godišnje, ali bez odravanja ostalih 2000 – 3000 km (ili makar ) železnička mreža propada. U Srbiji se ne održava ni 1000 km najvažnijih pruga (najbolji primer su pruga Novi Sad – Subotica i Beograd – Bar).
  • Smrdija

    28.11.2016 14:02
    Ova vest potvrdjuje da zivimo u snaznom motoru regiona .

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija