Zbog brojnih prevara putnika predložene veće premije osiguranja za turističke agencije

Osiguravajuće kuće u Srbiji odlučile su da za šest puta uvećaju iznos godišnje premije osiguranja turističkim agencijama zbog propusta u njihovom radu, a koji su doveli do toga da su putnici prethodnih godina ostajali bez uplaćenog aranžmana.
Zbog brojnih prevara putnika predložene veće premije osiguranja za turističke agencije
Foto: Pixabay
O ovom problemu raspravljalo se na jučerašnjem sastanku u Privrednoj komori Srbije kome su prisustvovali predstavnici više od 100 agencija članica Nacionalne Asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA), Asocijacije nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) i Agencije turističkih agencija Srbije (ATAS).
 
Većini turističkih agencija koje su organizatori putovanja, polisa osiguranja na 300.000 evra ističe 25. januara.
 
Predstavnici asocijacija turističkih agencija upozoravaju da će odluka o povećanju premije ugroziti opstanak malih i srednjih turističkih agencija koje, kažu, ne mogu da ostvare prihod koji može da pokrije vrednost godišnje premije.
 
Sekretarka Udruženja za turizam u PKS Tijana Maljković najavila je da će do kraja nedelje biti organizovana dva sastanka, jedan sa predstavnicima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, a drugi sa osiguravajućim kućama o visini premije, s obzirom da novi zakon o turizmu koji je trebalo da uredi ovu oblast, još nije usvojen. Prema njenim rečima, na tim sastancima očekuje se objašnjenje za takvu odluku osiguravajućih kuća.
 
"Treba napraviti racionalnu gradaciju tih polisa, da se isplaćuju prema prometu i broju putnika na godišnjem nivou", rekla je Maljković.
 
Navodi da je predlog odluke osiguravajućih kuća napravio problem malim turističkim agencijama, te da treba raditi na tome da one opstanu.
 
Predsednica Upravnog odbora ANTAS-a Gordana Prodić ukazala je da je problem nastao posle 15. januara. Kaže da je do ove godine, godišnja premija osiguranja iznosila između 70.000 i 100.000 dinara, zavisno od osiguravajuće kuće, prometa i da li je agencija imala odštetne zahteve, dok u poslednjih desetak dana osiguravajuće kuće najavljuju novu cenu od 3.500 evra.
 
To je, navodi, šest i više puta veći iznos od onog koji su plaćali godinama unazad.
 
"Kolege u manjim sredinama su ovom odlukom najviše pogođene, jer bi za njih najniži iznos premije bio 3.500 evra plus pet odsto poreza. Oni nemaju toliki promet jer ne žive u sredinama od milion ili pola miliona stanovnika", rekla je Prodić.
 
Turističke agencije traže, dodala je, da se visina premije određuje prema prometu, da se trenutna cifra premije smanji i da se premosti period do donošenja novog zakona koji se očekuje do 1. oktobra.
 
Direktor YUTA Aleksandar Seničić ukazao je da je novi zakon o turizmu trebalo da donese i novi pravilnik koji bi regulisao obaveze prema osiguravačima i sistem garancije putovanja. Zbog toga što nije usvojen novi zakon sve je ostalo isto, uprkos velikom broju štetnih događaja koji su se desili ne samo prošle, već i u protekle tri godine.
 
"Zbog toga su osiguravajuće kuće sa kojima mi radimo izašle sa cenama koje su značajno veće nego što je to bilo prošle godine", rekao je Seničić.
 
Dodao je da razloga za povećanje premije ima, jer su odluke o iznosu prethodne premije donete pre situacija kada su putnici ostajali bez aranžmana.
 
"Počeli smo sa relicenciranjem po cenama koje trenutno imamo, ali su pregovori sa osiguravačima i dalje u toku jer pokušavamo da pronađemo kriterijume po kojima ćemo valorizovati male agencije i omogućiti im da uz značajno smanjene premije, ostanu u poslu", rekao je Seničić.
 
S druge strane, kako je naveo, u ovom trenutku više od 120 turističkih agencija prihvatilo je novu ponudu osiguravača.
  • preduzetništvo

    22.01.2019 14:02
    Opšte je poznato kako se posluje sa DOO firmama po Srbiji. Upućeniji znaju za priče iz komentara Tasic 1951. U svrhu "razvoja preduzetništva" smo dobili karikaturu od zakona koji omogućava prevare na sasvim legalan način. Model poslovanja DOO je normalan i postoji svuda u svetu ali su pravila potpuno drugačija nego kod nas. Za likvidnost se garantuje imovinom firme ali se pre svakog posla dodatno polažu avansi, depoziti u novcu ili se dostavljaju bankarske garancije. To važi za svaku firmu pojedinačno bez obzira ko je njen vlasnik i ne postoji mogućnost firma A preko B i C. Ovde su svi zakoni iz sveta prepisani selektivno i samo do mere koji odgovara koruptivnom delovanju.
  • Zoran

    22.01.2019 13:41
    Pokriće
    Polisa mora da pokrije visinu ugovorenih aranžmana i nema logike da ima bilo kakvu vezu sa prometom i posllovnim uspehom agencije. Svrha osiguranja je finansijska zaštita putnika i pokriće iz osiguranja mora biti upravo toliko, da pokrije aranžmane koje su kupili turisti.
  • opalim te g...m

    22.01.2019 12:35
    Eh, da to vazi samo za turisticke organizacije bilo bi dobro. Svi tako posluju. Pazite sada soka za aktiviste, jos pre SNS-a jer to je nacin poslovanja medju nebeskim. Pa se vi bunite i placite sto ste dobili bele listice.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.