Država godišnje izgubi milion i po evra zbog neplaćanja putarine

Samo u januaru ove godine prelaz između Srbije i Bugarske prešlo je 30.000 šlepera, a putarinu je platilo upola manje.
Država godišnje izgubi milion i po evra zbog neplaćanja putarine
Foto: 021.rs
Zoran Drobnjak, generalni direktor JP "Putevi Srbije" kaže za Politiku da se ulažu ogromna sredstva za održavanje puteva, a da je šteta koju kamioni nanose velika.
 
"Koliko god da modernizujemo drumski saobraćaj, čime se omogućava bezbedniji i brži protok vozila, toliko je više uigranih varijanti da se izbegne plaćanje putarine. Očiti primer za to je pre godinu i po dana otvoren deo autoputa. Od Niša do Dimitrovgrada, odnosno do srpsko-bugarske granice prošlo je duplo više vozila nego što je platilo putarinu", kaže Drobnjak i dodaje da je plaćanje putarine samo na toj deonici izbeglo više od 13.000 šlepera, što znači da je šteta za mesec dana oko 120 hiljada evra, a za godinu dana milion i po evra.
 
Plaćanje putarine izbegava se tako što se šleperi koji autoputem idu od Niša prema srpsko-bugarskoj granici isključuju na petlji, na istočnoj strani Pirota, odakle idu petnaestak kilometara magistralnim putem do Dimitrovgrada. Oni koji iz Bugarske uđu u Srbiju po prelasku granice ne uključuju se na autoput, već izbegavaju naplatnu stanicu kod Dimitrovgrada i isto idu starom magistalnom saobraćajnicom do Pirota, gde se uključuju i besplatno koriste autoput, jer tu još nema naplatnih rampi.
 
Šteta nije samo materijalna, kažu u "Putevima Srbije". I bezbednost učesnika u saobraćaju na magistralnim pravcima je ugrožena.
 
"Izbegavajući korišćenje autoputa vozači šlepera uspevaju besplatno da prolaze kroz ovaj deo Srbije magistralnim putevima koji se svakodnevno oštećuju. Stari put nije predviđen za velika opterećenja, a svaki šleper, svojim osovinskim opterećenjem, prelazi to ograničenje zbog čega se javljaju ulegnuća i deformacije na kolovozu. Ove saobraćajnice često prolaze i kroz naselja, pa je ugrožena i bezbednost stanovništva", navodi Milenko Caković, izvršni direktor Sektora za naplatu putarine u JP "Putevi Srbije" i dodaje da će se šleperi vratiti na autoput onog trenutka kada šleperima počne da se naplaćuje taksa za korišćenje magistralnih puteva.
  • Alexandar

    14.02.2019 08:18
    ?
    Saobraćajna policija tu najviše profitira, jer se njima plaća putarina po njihovom cenovniku.
  • Lola

    13.02.2019 22:05
    Banstol
    Novi asfalt,renoviran put za Banstol će brzo biti uništen,jer kamioni i šleperi ga urnišu kako bi izbegli plaćanje putarine autoputa Novi Sad-Beograd. Ova deonica je puštena pre oko 6 meseci i već se polako naziru kolotrazi.
    Hitno zabraniti saobraćanje kamionima!
  • Kać

    13.02.2019 19:14
    Pa, uvedite vec jednom vinjete, svima ce biti bolje i jednostavnije. Ako vec sami ne mozemo da izmislimo nista bolje mozemo da se ugledamo na druge.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija