Rast cene sirove nafte i nedovoljno adekvatnih plovila za prevoz utiču na cenu goriva

Prosečna maloprodajna cena evrodizela i benzina u Srbiji za mesec dana porasla je više od tri dinara po litri, dok je cena TNG auto-gasa smanjena 0,6 dinara, pa se litar benzina prodaje za 142,85 dinara, evrodizela 162,99, dok se auto-gas toči po ceni od 74,62 dinara, pokazuju najnovije analize Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Rast cene sirove nafte i nedovoljno adekvatnih plovila za prevoz utiču na cenu goriva
Foto: 021.rs
"Na povećanje cene goriva, na benzinskim pumpama u Srbiji i zemljama u okruženju, uticao je pre svega rast cene sirove nafte. Trend rasta cene nafte tipa brent traje već tri meseca, pa je barel sa 50,47 dolara, uz sve veće oscilacije naviše, 20. marta dostigao cenu od 68,5 dolara. Da bi pre dva dana trgovanje na berzi bilo završeno po ceni od 67,83 dolara, što je veliki skok", ističe Tomislav Mićović, generalni sekretar ovog udruženja.
 
Slične promene cena zabeležene su, dodaje on, i na tržištima u regionu. I dalje potrošači u Srbiji benzin mogu da kupe po ceni koja je na nivou regionalnog proseka, dok je prosečna maloprodajna cena evrodizela u Srbija najviša u odnosu na sve zemlje sa kojima se graničimo, a niža je samo od cene dizela u Grčkoj i Albaniji.
 
Uporedna analiza pokazuje da ja evrodizel u Makedoniji i sada od srpskog jeftiniji čak 47 dinara po litri, dok je u BiH jeftiniji 34,38 dinara. Auto-gas je, takođe, u Makedoniji, najjeftiniji pa se toči za 20 dinara nižoj ceni od onog u Srbiji.
 
"S obzirom na to da su od nove godine stupile na snagu izmene tehničkih propisa, koji zahtevaju obavezno duplo dno na brodovima, koji prevoze opasnu robu, u koju se svrstavaju i derivati nafte, već tri meseca na Dunavu nema dovoljno plovnih objekata za prevoz, pre svega dizel goriva", kaže Mićović.
 
Nedostatak adekvatnih plovila, pojašnjava, izazvao je značajan rast cene transporta, tako da uvoznici derivata nafte ovu uslugu plaćaju najmanje 50 odsto skuplje nego prošle godine. Inače oko 30 procenata ukupne potrošnje evrodizela u Srbiji dolazi iz uvoza i transportuje se Dunavom.
 
Prema proceni stručnjaka proces rekonstrukcije tankera traje od osam do 12 meseci i košta između 500.000 i 700.000 evra, dok za kupovinu novih brodova, koji su usaglašeni sa novim propisima, brodari moraju da izdvoje i po nekoliko miliona evra, kaže on.
  • RVosha

    30.03.2019 16:25
    Smrdija
    Da li na cenu goriva mozda utice dubina dzepova nezajazljivih ruskih tajkuna i njihovih domacih uvlakaca ?
  • Dejan

    30.03.2019 16:24
    Srb
    Koje laganje i to javno ! Pa jedini uvoznik eurodizela u srbistanu je Mol i sad nesto satro Shell a prodaja cene euro dizela na svim pumpama je isti !! Shell kaze da vuce dizel iz grcke, brodovima mozda ? Nis nista ne radi plovnim putevima za distribuciju goriva ! Pitam li se ko smislja ove lazi samo da bi podigli cenu goriva ! Cena goriva ista na autoputu i u gradovima, lele pa to samo kod nas ima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija