Menu 021

Počela izrada novog zakona o saobraćaju, regulisaće i vožnju električnih trotineta

Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je Tanjugu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Info 23.06.2019. | 07:39 > 08:08
Počela izrada novog zakona o saobraćaju, regulisaće i vožnju električnih trotineta
Foto: Pixabay
"Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta", rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.
 
Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.
 
Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti u saobraćaju i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.
 
Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 km na sat.
 
"Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP-om, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake", naglasila je ona.
 
Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest km na sat odnosno ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.
 
U pojedinim evropskim zemljama električnim trotinetima je dozvoljeno da se kreću trotoarom, dok je u malom broju zemalja dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.
 
U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoarom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju. Dozvoljena brzina kretanja po biciklističkoj stazi biće 25 km na sat, a na kolovozu 45 km na sat.
 
Prema podacima Agencije, u Holandiji su za električne trotinete propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 km na sat.
 
Na primer, u Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu. U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 km na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest km na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.
 
U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjena.
 
U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada se radi na izmeni zakona, a ako dođe do saobraćajne nezgode oni se izjednačavaju sa biciklima.
 
U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 km na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno.
 
Milošević upozorava da je pred nama letnja sezona ili tzv. sezona tranzitnih putnika i da od svih saobraćajnih nezgoda u toku godine gotovo 40 odsto se dogodi upravo u letnjim mesecima.
 
Ove godine zaključno sa 12. junom, u odnosu na isti datum prošle godine, u Srbiji je bilo za 300 manje saobraćajnih nezgoda, 11 odsto manje poginulih i gotovo 1.000 ljudi je manje povređeno.
 
"Važno je da beležimo smanjenje stradanja mladih od gotovo 31 odsto koji spadaju u veoma ranjivu kategoriju učesnika u saobraćaju, a imali smo i manji broj stradanja dece za 50 odsto", kaže Milošević.
 
Milošević je napomenula da najmlađi najčešće stradaju u svojstvu putnika u vozilu i pohvalila roditelje koji su počeli da koriste sve zaštitne sisteme u vozilima.
 
"Ne samo da sve više poseduju dečije sedište već ga i pravilno koriste", dodala je ona.
 
Upozorila je da je najčešći uzrok nezgoda u letnjim mesecima umor vozača i najavila da će Agencija već sledeće nedelje započeti kampanju "Vozi odmoran" u saradnji sa MUP-om Srbije.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Tex011
    01.09.2019 15:10
    Паметна је ко пчела
    СЕДИ 1 директоре:
    Не купујемо ми тротинете да би возили брзином пешака!!! Да ли сте при чистој свести када овако причате!? СТРАШНО који резони и вређање интелигенције људи!
  • David
    21.07.2019 10:53
    električni trotineti
    U Srbiji jedno veliko MMMMUUUUUUUUU ili prevedeno na Srpski neće se doneti skoro zakon o električnim trotinenetima i skuterima iz razloga što bi naftna industrija malo ostala bez profita, taksi službe i možda autobusi gradski, a fizička lica koja prodaju na sajtovima bez računa i nazovi garancijom (usmenom) bez profita
  • el. rolerista
    23.06.2019 15:30
    Zakonom obavezati trotinetiste da svo vreme voznje glasno izgovaraju BRM BRM BRM BRM, jer su necujni i opasni.
  • Novosadanka
    23.06.2019 14:24
    Trotinet
    Pre vise od 7 god.takve brze trotinete kao i vetrenjace na vetar sam vidala u Egiptu toliko da je ta Africka zemlja zaostala u odnosu na nas.Niko nije im branio da voze svoj trotinet i to medu hiljade turista i niko zbog njih nije stradao.Kod nas sve savremeno sto se pojavi auu vidi ga sta vozi.Bas smo ne edukovani i zavisni i hteli bi ama bas sve da se registruje jos malo i deciji tricikl.Strasno!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest