U Srbiji se trenutno rekonstruiše više od 400 km pruga

"Infrastruktura železnice Srbije" trenutno izvodi radove na rekonstrukciji i modernizaciji 402 kilometra magistralnih i regionalnih pruga u Srbiji, a vrednost tih poslova iznosi oko 960 miliona evra.
U Srbiji se trenutno rekonstruiše više od 400 km pruga
Foto: 021
Kada se tome doda još 516 kilometara pruga rekonstruisanih u protekle četiri godine, u modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture u Srbiji uloženo je u ovom periodu skoro milijardu i po evra. 
Ukupno je železnici namenjeno četiri i po milijarde evra.
 
U ovom trenutku, u toku je izgradnja pruge za velike brzine na ukupno 74,7 kilometara pruge između Beograd Centra i Novog Sada, a položeno je i prvih sedamnaest kilometara pruge za brzine do 200 kilometara na sat. Reč je o najvećem i najznačajnijem infrastrukturnom projektu u ovom delu Evrope. 
 
Pored toga, počela je i rekonstrukcija 68,8 kilometara pruge između Jajinaca i Male Krsne, na međunarodnom železničkom Koridoru 10, a ove godine započela je i rekonstrukcija 259 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.
 
Radovi se trenutno izvode na regionalnim prugama Niš-Zaječar (108 km), Subotica - Senta (38,5 km), Markovac - Resavica (53 km), Kragujevac - Lapovo (31 km) i Kikinda - Banatsko Miloševo (28,5 km).
 
Sve pruge na kojima su radovi prošle godine završeni ili su ove godine u toku, decenijama pre toga nisu bile rekonstruisane. Na većem broju deonica na tim prugama brzina vozova bila je svega 10-30 kilometra na sat.
 
Zahvaljujući prošlogodišnjoj rekonstrukciji regionalnih pruga Šabac - Loznica - Brasina (53 km) i Požarevac - Majdanpek (90 km), ponovo je na ovim deonicama nakon više godina obnovljen putnički železnički saobraćaj.
 
Pored toga, u protekle dve godine rekonstruisano je i uređeno oko 40 železničkih stanica i automatizovano sedamnaest putnih prelaza u Srbiji, a nakon više decenija započeta je i obnova ukupno 27 tunela na srpskim prugama.
 
Rekonstrukcija po četiri tunela na prugama Donja Borina - Zvonik i Kraljevo - Raška već je završena, a u toku je rekonstrukcija još četiri tunela između Bora i Majdanpeka i petnaest tunela na "Šarganskoj osmici".
 
Naredne godine očekuje se početak radova na trećoj deonici pruge za velike brzine Novi Sad - Subotica, kao i modernizacija i elektrifikacija pruge Niš - Dimitrovgrad, sa izgradnjom obilaznice oko Niša, a planirana je i rekonstrukcija još oko 230 kilometara regionalnih pruga u Srbiji.
  • Обсервер

    08.07.2019 11:44
    Где је план ?
    Како се дозволило да се затвори кичма коридора Суботица - Београд, а да не постоји обилазак, алтернативни правац за путничке возове ? Да ли је неко израчунао, колика је штета због овога ?
  • seci uši

    07.07.2019 15:27
    krpi pedu
    a da malo smanjite doživljaj? ako Infra nešto "radi" onda to radi prema internim pravilnicima o planskom održavanju infrastrukture, što je za kompaniju te vrste osnovna delatnost, nikakva izvanredna okolnost; a pošto su se razradili sa ovom vlašću, pravo je pitanje kako i iz čega i zašto baš ti pravci, a ne ostali; država kako gradi, jednako tako i razgrađuje, pa gde pretekne, ili se nakaradno planira, tamo skine i raznese onamo gde zafali, od voznog voda, pružnog segmenta, rampi i tako otprilike sve do 3800+ km.
    No, Žeželj najbolje govori o kakvim se graditeljima tu radi:
    http://i63.tinypic.com/2076hx5.jpg

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija