Milinković: Postoje dve vrste vozača koji kreću na put

Neko putuje noću, neko je bolje koncentrisan danju, a dosta je onih koji veruju da je rano jutro najbolje za polazak na put.
Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Boban Milinković kaže za RTS da postoje dve vrste vozača, ali da u oba slučaja, ako se ne prave pauze, može doći do saobraćajne nesreće usled pada koncentracije.
 
Prema njegovim rečima, postoje oni koji odluče da voze noću, gde u jutarnjim satima zbog umora dolazi do pada koncentracije, i oni koji kreću na put preko dana i iz nekog razloga žure i ne prave pauze. I njima posle četiri ili pet sati na visokim temperaturama padne koncentracija i dolazi do nesreće.
 
Statistika sa naših autoputeva pokazuje da preko 40 odsto putnika strada između 1 i 8 časova ujutro. 
 
"Noćna vožnja je znatno napornija od dnevne, pogotovo na autoputu gde se razvijaju velike brzine i prepreke, životinju ili predmet, nećete uočiti na vreme i po pravilu dolazi do nezgode", naveo je Milinković.
 
Najveći problem su vozači koji na severu zemlje ulaze u Srbiju.
 
"Umorni vozači sa severa su opasnost za ostale učesnike, umorniji su od naših jer su prevalili više kilometara. Statistika čak kaže da su 40 odsto poginulih i 60 odsto povređenih stranci", rekao je Milinković.
 
On objašnjava da se leti usložnjavaju uslovi jer su na putu poljoprivredna vozila, bicikli, motocikli, teretnjaci, turistički autobusi i putnički automobili. Zbog toga i zbog godišnjih odmora, dolazi do pojačanog saobraćaja.
 
Milinković ukazuje da, pritom, visoke temperature negativno utiču na bezbednost, kao i brojne manifestacije na kojima je veća konzumacija alkohola. Zbog svega toga se najveći broj nesreća sa smrtnim ishodom dogodi u letnjim mesecima.
 
Visoke temperature utiču i na koncentraciju i nervozu vozača, ali i do teških posledica po motocikliste koji odlučuju da ne nose kacige zbog vrućine.
 
Milinković navodi da se Saobraćajna policija trudi da većim prisustvom spreči nezgode sa najtežim posledicama, pre svega na tranzitnim putevima. Ove godine je pojačana kontrola vezivanja pojaseva na svim sedištima.
 
U julu i avgustu se, kaže, dogodi po oko 3.000 saobraćajnih nezgoda, a posledice zavise upravo od korišćenja pasivne zaštite, pre svega pojaseva.
 
U saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja policija ubeđuje vozače da ne voze ako su umorni. Savetuje im se da češće odmaraju, prave pauze, jer koncentracija brzo pada.
 
Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije apelovao je na putnike da koriste pojaseve, sigurnosna sediša i poštuju ograničenja brzine.
  • Lola

    08.07.2019 12:41
    Granični prelaz
    Odma kako uđu u Srbiju,test na alkohol i drogu. Pijane iskljuciti iz saobracaja i udariti kaznu od 3000 evra.....da vidimo da li ce piti.
  • @bombon

    08.07.2019 12:38
    Misli se na Turke iz Nemačke i Austrije koji hoće da odvezu 2500km u jednom danu. Možeš ih videti kod Naisa, znak prepoznavanja crni Sharan sa šarenim zavesama pun kesa i dece do krova. Oni dolaze sa severa i već tada su prešli hiljadu.
  • Roki

    08.07.2019 11:23
    nema kontrole
    Slazem se sa Koletom. Na primer, masovno se telefonira u automobilu i to sasvim opusteno jer ja niti sam cuo niti sam video da iko ikad zaustavljen i kaznjen zbog telefoniranja.
    Policajac u civilu na velikim raskrsnicama u NS sa jednim lepim foto aparatom bi recimo mogao da bude jedno od resenja. Cisto onako, cini mi se lako izvodljivo.
    Sto se tice voznje, ne mozes ti macho Srbende opasuljiti sta je to koncentracija i slicno. Vecinom su to svemocni, samouvereni i poprilicno agresivni i bezobrazni likovi.
    Mnooogo ovde ima posla sto se tice mentaliteta i modela ponasanja a to vec izlazi i domena saobracajaca.
    Cesce patrole i veca kontrola i nema tu nikakve skrivene tajne.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija