Menu 021

Mihajlović: Otvaranje istočnog kraka Koridora 10 na jesen

Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović izjavila je da očekuje da će istočni krak Koridora 10 na jesen moći u potpunosti da se pusti.
Info 17.07.2019. | 14:54 > 15:20
Mihajlović: Otvaranje istočnog kraka Koridora 10 na jesen
Foto: 021.rs
Ona je dodala da je kabinet izmešten u kamp Koridora u Beloj Palanci, kako bi se rešili problemi i završilo sa radovima na još jedan odsto tog kraka. Mihajlović je podsetila da je kabinet Ministarstva bio i u Grdeličkoj klisuri gde su uspešno podržali završetak radova.
 
"Od celog Istočnog kraka jedan odsto nije završen i tu postoji nekoliko tačaka, kosina, klizišta, na kojima se radi i što čekamo da se završi, suštinski sve drugo je gotovo, ali upravo na tim tačkama postoje problemi", kazala je Mihajlović.
 
Dodala je i da je kabinet izmešten kako bi se pokazalo građanima šta je sve urađeno, navodeći da su svi mislili da je Grdelica nešto najlepše što su videli.
 
"Čini mi se da nisu videli Bancarevo", kazala je.
 
Prema njenim rečima, istočni krak Koridora 10 je važan za Srbiju, jer nas spaja sa Bugarskom i predstavlja najbržu rutu ka Turskoj, samim tim i ka Bliskom istoku. Kako je rekla, nema važnije stvari od toga da imate dobar autoput, pogotovu kada ste tranzitna država, što Srbija jeste.
 
"Za ovaj kraj ovaj krak znači razvoj, a mislim da se to najbolje vidi na primeru Pirota, šta se to sve dešava u poslednjih par godina u Pirotu i kako se razvija i to zahvaljujući otvaranju deonica Koridora 10", navela je ministarka.
 
Podsetila je da nas Istočni krak vezuje sa Bugarskom i najavila da će imati sastanak i sa bugarskim ministrom, sa kojim će pričati kada će Bugarska da završi svoj deo autoputa.
 
Istakla je da za saobraćaj neće biti pušten ni jedan metar autoputa dok ne bude u potpunosti bezbedan.
 
"Mi danas jesmo ponosni na to što je kroz Grdelicu do sada prošlo pola miliona vozila, prolaziće i ovde, biće to dobar autoput koji ćemo na jesen pustiti”, kazala je i dodala da je Koridor 10 ogroman nauk za građenje svih sledećih puteva.
 
Navela je i da se pravi projekat uređivanja Koridora 10 i napomenula da to ove godine sigurno neće biti spremno, ali da se za sledeću godinu planira postavljanje i benzinskih pumpi i restorana i svih sadržaja koji treba da postoje na Koridoru.
 
Direktor za izgradnju Koridora Aleksandar Senić kazao je da je ostao da se završi levi poluprofil na lotu 2 od Brancareva do Crvene Reke u dužini od 2,3 kilometara, te da očekuje da će svi radovi, osim radova na kosini T6, biti završeni do kraja avgusta.
 
Naveo je da je dužina celog Istočnog kraka Prosek do granice sa Bugarskom 86, 5 kilometara, a da je ukupna vrednost radova oko 485 miliona evra. Kako je rekao, ima 87 mostova, pet petlji, pet tunela, od čega su svi izgrađeni, a opremljena su četiri tunela - Sopot, Sarlah, Progon i Pržena padina, dok se tunel Bancarevo oprema i dalje.
 
Ispričao je da je na lotu 2 promenjen projekat 95 odsto od početnog, i u tom smislu kazao da od 27 kosina, osim jedne, sve su pretrpele izmenu projektne dokumentacije i preprojektovane su. Objasnio je da je problem na kosini C6 nastao usled pomeranja tla, koje je detektovano posle otapanja snega prošle godine.
 
Što se tiče nasipa na lotu 1 situacija je složena, geotehnička istraživanja su rađena 2008. godine i nije detektovano da podtlo nema adekvatnu nosivost, kazao je Senić i dodao da je količina materijala za ponovnu izgradnju nasipa na lotu 1 bila 120.000 kubnih metara materijala, a da su zamenu podtla, koji nije bio uključen u ugovor, platili Koridori Srbije.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest