Direktna avio-linija između Srbije i Kine samo uz subvencije ili čarter letove
Očekivanja da se između Beograda i Pekinga uspostavi direktna avio-linija nisu realna i izvodljiva bez subvencionisanja od strane države ili uvođenja čarter letova za potrebe kineskih turista, smatra domaća stručna javnost.

Foto: Pixabay
Ova ideja je pre nekoliko dana spomenuta kada se predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastao sa potpredsednicom Kineske narodne političke konsultativne konferencije Li Bin.
Avoi-linija Beograd-Peking, preko Praga, funkcionisala je od 15. septembra 2017. do 26. novembra 2018. godine dva puta sedmično. Prevoznik je bila kineska kompanija "Hajnan erlajnz", čiji su predstavnici odluku o uspostavljanju ove avio-linije doneli na molbu srpskih vlasti. U jednom trenutku se čak i razmatrala mogućnost direktne linije, ali je, eventualno, ukinuta i linija preko Praga.
Iako kineska kompanija nijednom nije iznela podatke o rentabilnosti ove avio-linije, spekuliše se da je ona ukinuta zbog malog broja putnika. Prema dostupnim podacima, zna se da u početnoj fazi broj putnika nije prelazio broj od 30 ljudi po letu, a kasnije se ta brojka popela na 100, ali je samo 50-ak njih produžavalo let dalje ka Pekingu, dok su ostali ostajali u Pragu ili nastavljali put ka drugim destinacijama. S obzirom na to da je kapacitet aviona 292 mesta, a da čak ni polovina nije mogla da bude popunjena, vrlo je verovatno da su Kinezi odlučili da ukinu liniju, koja im nije donela profit, piše Danas.
Upravo ta činjenica izaziva skepsu u stručnoj javnosti, koja smatra da se uslovi nisu mogli tako drastično promeniti svega 10 meseci kasnije.
"Tačno je da je linija Beograd-Peking preko Praga ukinuta zbog nedovoljnog broja putnika. Jedan od razloga jeste presedanje. U ovom trenutku nemamo dovoljno podataka iz kojih bismo mogli zaključiti da li bi se direktna linija isplatila ili ne. Međutim, ono što bi definitivno moglo da se ostvari je uvođenje čarter letova u saradnji sa 'Er Srbijom' koji bi prevozili kineske turiste do Beograda", kaže za Danas Petar Vojinović, glavni urednik portala o vazduhoplovstvu Tango Six.
Ekspert za strane investicije Mahmud Buštalija kaže za Danas da je legitimno što predsednik Srbije ima želje, ali da je između onoga što se očekuje i onoga što je realno, velika razlika.
"Ne vidim zbog čega bi Kinezi ponovo pokretali liniju, koja nije bila rentabilna. Jedan od razloga što su oni liniju od Praga produžili do Pekinga je bio taj što se taj avion dugo zadržavao na aerodromu u glavnom gradu Češke, odnosno dolaziio bi ujutro, a leteo za Kinu uveče. Tako dugačak boravak na aerodromu bio je skup za kinesku avio-kompaniju te se, iz tih raloga, odlučila da leti za Beograd, kako bi avion što manje vremena provodio na pisti. Međutim, pojavio se problem nedovoljne popunjenosti kapaciteta. Do Pekinga je letelo maksimalno pedesetak putnika, a da bi linija bila rentabilna potrebno je da bude popunjena bar polovina od ukupno 292 mesta u avionu. Ne vidim da bi taj broj putnika sada bio veći", objašnjava Buštalija.
On dodaje da se ne može očekivati da do dogovora po tom pitanju dođe iz političkih razloga i da je jedino što bi moglo da dovede do ponovnog otvaranja avio-linije na relaciji Beograd-Peking je da država Srbije subvencioniše istu i da tako motiviše kineskog prevoznika.
U Ministarstvu saobraćaja kažu za Danas da postoje razlozi da se ova linija ponovo uvede "s obzirom na aktuelnu privrednu saradnju dve zemlje i povećanje broja kineskih turista u Srbiji".
Iako u nadležnom ministarstvu tvrde da, za sada, nije bilo zahteva za subvencionisanje, kažu i da se linije u javnom interesu subvencionišu u skladu sa zakonom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Info - Srbija
Ministri Srbije i Rusije pričali i o lečenju onkoloških pacijenata "najsavremenijim ruskim lekovima"
19.06.2025.•
0
Ministri Srbije i Rusije razgovarali su u Sankt Peterburgu o saradnji u zdravstvu.
Hrvatski evroposlanici: Kandidate za EU zasebno ocenjivati, Srbija nazaduje
19.06.2025.•
2
Poslanici Evropskog parlamenta iz Hrvatske ukazali suna značaj politike proširenja Evropske unije (EU), ali su ocenili da zemlje kandidati treba da napreduju ka članstvu u skladu sa zaslugama.
Dragoslav Bokan predsednik UO Narodnog pozorišta: Put od vođe paramilitarne formacije do pozorišta
19.06.2025.•
17
Režiser Dragoslav Bokan je imenovan za predsednika Upravnog odbora Narodnog pozorišta u Beogradu, objavljeno u Službenom glasniku.
Analiza britanskog Ekonomista: Vučić je uznemiren, nije uspeo da uguši proteste
19.06.2025.•
9
Sa završetkom akademske godine, studenti moraju da biraju da li će diplomirati ove godine ili će rizikovati u svom nastojanju da sruše Aleksandra Vučića.
Policija intenzivno kontroliše vozače: U tri dana zadržano 100 pijanih i 30 drogiranih
19.06.2025.•
3
Saobraćajna policija tokom nedelje intenzivno sprovodi kontrolu saobraćaja, u okviru međunarodne Roadpol akcije.
Slučaj "Ribnikar": Žalbe na presudu podneli i osuđeni i tužilaštvo
19.06.2025.•
0
Sednica Apelacionog sudskog veća povodom žalbi na presudu u krivičnom postupku za "Ribnikar" biće nastavljena u petak, 20. juna.
Ministarstvo prosvete: Najveći broj škola završio školsku godinu, neki će u julu
19.06.2025.•
4
Analiza ministarstva prosvete pokazuje da je najveći procenat osnovnih i srednjih škola nastavnu godinu okončao i pre termina koji su predviđeni izmenama školskih kalendara za osnovne i srednje škole.
Beogradski fakulteti pred zatvaranjem zbog računa: Država neće da pomogne dok traju blokade
19.06.2025.•
49
Četiri beogradska fakulteta ugrožena su zbog neizmirenih finansijskih obaveza, dok nekima od njih preti i zatvaranje ukoliko država do kraja juna ne izmiri dugovanja.
"Ne damo Jadar" podnelo krivičnu prijavu protiv Rio Tinta, najavljuju i tužbu Evropskom sudu
19.06.2025.•
7
Udruženje "Ne damo Jadar" podnelo je krivičnu prijavu protiv kompanije Rio Tinto tužilaštvu u Loznici zbog curenja bušotine na privatnoj njivi.
Uhapšeno 19, traga se za desetoro zbog pranja novca: Oštetili budžet za 40,4 miliona
19.06.2025.•
7
Policija je uhapsila 19 osoba, dok se za još deset traga, zbog sumnje da su poreskom prevarom, utajom i pranjem novca oštetili budžet Srbije za više od 40,4 miliona dinara.
Ažuriran spisak fakulteta kojima je odobrena nastava na daljinu
19.06.2025.•
5
Nacionalno telo za akreditaciju i obezbeđenje kvaliteta u visokom obrazovanju (NAT) ažuriralo je spisak visokoškolskih ustanova koje su dobile saglasnost za izvođenje nastave na daljinu.
Nakon rasprave na Tiktoku pijan i drogiran kolima usmrtio meštanina Mladenovca
19.06.2025.•
1
Više javno tužilaštvo u Beogradu podiglo je optužnicu protiv V. B. (46) zbog sumnje da je 24. januara, nakon verbalne rasprave na društvenoj mreži Tiktoku, ubio u Mladenovcu Ž.K. motornim vozilom.
Od jula primena Alimentacionog fonda: Šta to znači za samohrane, a šta za neodgovorne roditelje?
19.06.2025.•
11
U Srbiji će krajem juna stupiti na snagu novi Zakon o ostvarivanju prava iz Alimentacionog fonda koji bi trebalo da donese olakšanje za brojnu decu čiji roditelji ne ispunjavaju obavezu izdržavanja.
Advokat o milionskoj imovini ministara: Poreska uprava bi odmah trebalo da pokrene istragu
19.06.2025.•
17
Advokat Vladimir Terzić izjavio je da bi Poreska uprava trebalo da istraži poreklo imovine svih državnih funkcionera SNS i njihovih koalicionih partnera koji su se u proteklih 13 godina obogatili.
Ništa od Skupštine Kosova ni iz 34. pokušaja
19.06.2025.•
0
Poslanici Skupštine Kosova ni iz 34. pokušaja nisu izglasali predlog za formiranje komisije za tajno glasanje za izbor predsednika parlamenta.
VIDEO Prvi put na srpskoj železnici: Pojedini vozovi će imati biznis klasu
19.06.2025.•
10
"Srbijavoz" bi za oko godinu, godinu i po dana trebalo da dobije dvadesetak kola u kojima će prvi put na srpskoj železnici pored sedišta prvog i drugog razreda postojati i biznis klasa.
Šta planiraju studenti za Vidovdan: Moguća blokada vitalnih puteva do ispunjenja zahteva
19.06.2025.•
69
Među planovima sa studentskih plenuma fakulteta u blokadi u Beogradu za veliki protest najavljen za 28. jun je i blokada auto-puta kod Mostarske petlje, odnosno Gazele.
Ivan Bulajić više nije na čelu "Srbijavoza"
19.06.2025.•
3
Ivan Bulajić više nije vršilac dužnosti direktora "Srbijavoza".
Darija Kisić dobila još jednu funkciju: Sada je i na Institutu za primenu nuklearne energije
19.06.2025.•
10
V. d direktorka Instituta za virusologiju, vakcine i serume "Torlak" Darija Kisić imenovana je od strane Vlade za predsednicu Upravnog odbora Instituta za primenu nuklearne energije INEP.
Koliko nas košta angažovanje Bolta za Ekspo nije poznato, a on neće biti jedino promo lice
19.06.2025.•
4
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić predstavio je Juseina Bolta kao promotivno lice "Ekspo 2027" i tom prilikom istakao da će ova specijalizovana izložba biti najveća svetska manifestacija te godine.
Komentari 5
Zainteresovan
2. Čemu veliki avion, kada može i mali? Ako nemaju, neka iznajme, to je uobičajeno.
Imamo neku potrebu da se pokazujemo uvek sa giga i mega?
3. Izraelci doleću svake nedelje iz Tel Aviva u Beograd, jednom nedeljno sa avionom u šoping. Haraju beogradske šoping centre. Avion uvek pun.
Kupuju čak i voće i povrće na pijaci. Kažu da im se isplati ta avionska karta.
4. Neki moćnik je u Srbiji NAREDIO zadržavanje svih pošiljki iz Kine sa najmanje 60 dana boravka na aerodromu Beograd i srpskoj Carini. Kako bi sprečio naš narod da kupuje.
Po toj logici, bude li manjeg aviona i jeftinije karte, Srbima će se više isplatiti da odu sami u Kinu, nego da se zahebavaju sa srpskom Poštom i Carinom.
A ko zna, možda počnu odlaziti kao gastarbajteri u Kinu, da predaju engleski jezik, jer to već rade preko interneta?
Deder, koja je cena karte?
Hm...
Bjeli
Glupi SNS marketing, i obecanja, sve ce oni da uvedu i poboljsaju, a realne stvari propadaju pred nosom!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar