Menu 021

Hiljadu autobusa isključeno iz saobraćaja pred polazak na ekskurzije

Realizacija đačkih izleta i ekskurzija u velikom je problemu i trenutno je na čekanju zbog zastoja u izradi klasifikacionih kartica, koje moraju da imaju vozači autobusa.
Info 24.10.2019. | 07:50
Hiljadu autobusa isključeno iz saobraćaja pred polazak na ekskurzije
Foto: Pixabay
Predstavnici turističkih agencija smatraju da probleme prave neslaganja dva pravilnika i apelovali su na resorno ministarstvo da se dozvoli vozačima, koji su podneli zahtev za izradu kartica, da mogu da prevoze đake.
 
"Morali smo da reagujemo brzo jer imamo velikih problema od prošlog ponedeljka u realizaciji đačkih izleta. Razlog je neslaganje dva pravilnika koji nam prave problem. Prvi je Pravilnik o prevozu dece i omladine donet 22. jula ove godine, a drugi je Zakon o bezbednosti saobraćaja koji je stupio na snagu 29. decembra prošle godine. U tom zakonu dat je rok od godinu dana da svi vozači moraju da imaju klasifikacione kartice", objasnio je direktor YUTA-e Aleksandar Seničić.
 
Neposedovanje klasifikacione kartice dovelo je do toga da deca ne odu na đačke izlete kada je 14. oktobra saobraćajna policija obavila kontrolu autobusa i vozača.
 
Seničić podseća da policija kontroliše pred svaki polazak đaka na ekskurziju tehničku ispravnost vozila i da je do 14. oktobra sve bilo "kako treba". Tog dana, napominje, policija je izašla na teren i isključila većinu vozila, jer vozači nisu imali klasifikacione kartice.
 
Veliki broj prevoznika je podneo zahteve za izradu kvalifikacione kartice, ali su oni još na čekanju i tek 15 odsto vozača je dobilo kartice od onih koji su podneli zahtev.
 
"Vozači koji su predali zahtev u avgustu još nisu dobili kvalifikacione kartice. Država uzrokuje ove probleme, a mi ispaštamo", naglasio je Seničić.
 
Predsednik Odbora za đački i omladinski turizam YUTA-e Dragoja Zekavica kaže da je u prva tri dana isključeno oko 100 vozila, nakon čega je isključeno još 900 autobusa.
 
"U ovoj nedelji isključeno je oko 900 vozila. Na ovaj način napravljena je loša klima. Došlo je do otkazivanja velikog broja hotela koji su plaćeni, i ne samo to, već i svi ljudi koji su u pratnji, vodiči i lekari. Ovo je stresna situacija za koju nemamo rešenje", rekao je Zekavica.
 
On je apelovao da se jednostavno prihvate podneti zahtevi, da se ministarstva usaglase i da daju instrukcije, kao i da se ne radi na štetu agencija i hotelijera.
 
"Kartice ne utiču na bezbednost dece u prevozu", zaključio je on.
Autor: Tanjug
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Mare
    24.10.2019 13:56
    Alo
    @nindza
    Alo botino, kartice nikome i nicemu ne sluze. Izadaje ih amss i uzima pare. Evo ja vozim i policija me zaustavila. Trazła vozacku, putni nalog i lekarsko, na karticu se samo nasmejali. Izmisljeno da se uzmu pare.
  • Nidza
    24.10.2019 12:27
    nemoguce
    Gospodo,a to vazi i za komentare.Svi vozaci su imali 12 meseci na raspolaganju da podnesu zahtev za karticu.Kako to tek sada se svi setili da im trebaju kartice.Zakon se treba postovati kao svugda u svetu,kod nas je svaka susa sofer bez kulture i obrazovanja lepog ponasanja,svi oni se ponasaju kao da voze ovce a ne narod,a pogotovu kad su deca upitanju.Turisticke agencijesu jos veci sljam jer oni misle kako da ocerupaju decu zajedno sa organizatorima i soferima.Treba se istrajati na tome i ne dozvoliti nikome da krsi propise i uslovljava drzavne institucije.
  • pera
    24.10.2019 10:41
    baska sto drzava ne funkcionise i pravi cirkus, ja licno verujem da je od tih 900 autobusa 5 posto potpuno ispravno i mislim da treba da ih posalju na otpad.
  • Kokakole
    24.10.2019 10:20
    Kada bi gradski morali da ipoštuju pola od ovoga, ne bi nijedan više mogao da saobraća. Ako hoćeš da prodaš neki proizvod, samo treba ubaciti bezbednost i decu u reklamu. Nemojte samo izvrtati, ne mislim da treba da bude manjka bezbednosti, naprotiv. Otišli dobri vozači, pa sada nekim karticama i levim uredbama pokušavaju da se operu i prodaju svoj proizvod. Ovo je proizvod, a ne briga za bezbednost. Svako mentalno zdrav zna da vozač ne sme da pije, da autobus treba da bude ispravan, ima klimu itd... Mi sada da dobijemo najmodernije i najbezbednije autobuse, ne bi imao ko da ih vozi. To je poenta cele priče. Žele da se operu time što su oni učinili sve što su mogli uredbama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest