Sindikalci: Vozač u javnom prevozu može da ima i 90 godina

Činjenica je da je za volanom sve više penzionera. To otvara pitanje - mogu li stariji od 65 godina da obavljaju takav posao?
Sindikalci: Vozač u javnom prevozu može da ima i 90 godina
Foto: Pixabay
Manjak vozača, proređen red vožnje. Tako poslednjih meseci izgleda situacija u javnom gradskom prevozu u Beogradu. Učestala je praksa da se tramvaji i autobusi čekaju znatno duže, dok putnike sve čeće voze i penzioneri, što primećuju i korisnici javnog prevoza.
 
Koliko su oni koji su ispunili uslove za penziju sposobni da budu vozači gradskog prevoza - pitanje je koje se ponovo postavlja nakon što je pre nekoliko dana autobus na liniji 46 udario ženu koja je prošla sa lakšim povredama, a ispostavilo se da je za volanom bio 71-godišnji penzioner.
 
Međutim, Ivan Banković iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a za N1 ukazuje da vozači mogu biti i stariji, jer zakonom starosna granica nije određena.
 
"Vozač može da ima i 90 godina starosti. Dakle, ne postoji zakonsko ograničenje u smislu broja godina života koje bi vozač mogao da ima, tako da mi imamo vozače po 70 i više godina. Dakle oni prolaze standardne lekarske preglede u ovlašćenim medicinama rada koji su propisani zakonom. Ne postoji ni jedan dodatni uslov za nekoga ko ima 67, 70 godina koji bi morao da ispuni, on mora da bude pre svega zdrav, i po oceni lekarske komisije sposoban da upravlja autobusom", objašnjava Banković.
 
Zakon propisuje da se pregledi vozača vrše na tri godine. 
 
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ukazuje za N1 da bi lekarske kontrole, ipak, trebalo da se obavljaju češće, pogotovo kod starijih vozača, kako bi bezbednost bila zagarantovana. Dodaje i da bi kriterijimi za one koji su u penziji, a žele da voze, trebalo da budu pooštreni.
 
"Meni to izgleda hao hazard na hazard, ako neko, recimo, ne ispunjava uslove pa mu neko progleda kroz prste i dozvoli da vozi, a onda on još vozi i preko one mere koja je propisana za ljude koji su sposobni da to rade, to što stavlja svoj život na kocku moglo bi da se kaže da je njegova stvar, mada nije. Međutim, to što tuđe živote stavlja na kocku, to ne možemo dozvoliti i zato treba pooštriti izbor ljudi koji daju saglasnost za sposobnost vozača", smatra Vujanić.
 
Koliko je tačno onih koji su u penziji, a sede za volanom, nepoznato je, jer takvi vozači mahom rade kod privatnih prevoznika, dok je rad u GSP-u, kako tvrde, dozvoljen do 65 godine.
  • Jovan Milic

    11.11.2019 06:45
    Ovakav zakon samo budala moze da donese
  • Jednako

    10.11.2019 22:16
    Jednako pitanje je - mogu li vozači od 25 godina da obavljaju posao u javnom prevozu?
    I pri tom ne mislim na sposobnost upravljanja vozilom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija