Novi Zakon o zaštiti potrošača: Spas od nasrtljivih trgovaca i besplatno vansudsko rešavanje spora

Novi Zakon o zaštiti potrošača koji bi do kraja godine trebalo da uđe u skupštinsku proceduru, predviđa uvođenje registra "Ne zovi", koji će sprečiti nasrtljive trgovce da putem telefona promovišu i prodaju robu i usluge građanima koji to ne žele.
Novi Zakon o zaštiti potrošača: Spas od nasrtljivih trgovaca i besplatno vansudsko rešavanje spora
Foto: Pixabay
Propisan je i način za brzo, efikasno i ekonomično zadovoljenje pravde za nezadovoljne kupce. Oni će imati mogućnost da u besplatnom vansudskom postupku reše spor sa prodavcem koji ima obavezu da u tome učestvuje.
 
Ovo su neke od najvažnijih novina predviđene Nacrtom zakona o zaštiti potrošača koji je predstavljen na javnoj raspravi u Privrednoj komori Srbije.
 
Svi kupci su imali iskustvo sa trgovcima koji ih uporno zovu i ostavljaju poruke promovišući svoje proizvode i usluge i nije bilo načina da to prekinu. Kada se usvoji novi zakon imaće tu mogućnost.
 
"Potrošači koji ne žele da primaju pozive i poruke od trgovca upisivaće svoje telefonske brojeve u registar "Ne zovi", objašnjava viši savetnik u Ministarstvu trgovine Tamara Samardžić.
 
Prodavcima je zabranjeno da putem telefona kontaktiraju sa kupcima, a ukoliko to ipak učine prekršajno će odgovarati. Trgovci će morati pre upućivanja poziva ili slanja poruke potrošaču da provere da li se njegov telefonski broj nalazi u registru. Ovu listu će voditi RATEL, a upis i ispis iz registra obavljaće operatori elektronskih komunikacija.
 
Značajne su i novine u reklamacionom postupku. Prodavac će biti dužan da primi reklamaciju kupca i da napiše obrazloženje ukoliko je ne prihvati.
 
Ubuduće neće biti iznenađenja za potrošače visinom računa za popravku nekog kućnog aparata. Trgovac će imati obavezu da napravi proračun sa specifikacijom i pribavi pisanu saglasnost kupca za pružanje usluga čija je vrednost veća od 5.000 dinara.
 
Besplatno vansudsko rešavanje spora 
 
Najveće izmene u zakonu pretrpelo je vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Rad tela za vođenje ovog postupka finansiraće se iz budžeta i besplatan je za obe strane. Trgovci imaju obavezu da učestvuju, a ukoliko to ne učine, propisan je prekršajni nalog. Predviđeno je da se sporovima bave licencirani pravnici sa dvogodišnjim iskustvom u građanskom pravu.
  • staviti njih

    17.11.2019 07:06
    na listu dosadjivača i kazniti
    ne ne zovi negpo SKLONITE IH. Ne treba zrtva da betzi vec da zabije glogov kolac u srce vamira ako im smetaju. Uglavnom čim uzmu dah mnozete da kazete dovidjenja ili da spustite slusalicu odmah.Ne odstupajkte nijednom predtoru mi mm jer tome onda nema kraja.
    Pazi ti mi da se upisujemo upišite njih na listu dosadjivača!!!!!!!!!!!!!!
    Treba kaznjavati i sve koji kače reklame na kvake i ostavljaju na pragu vrata.
  • dragan perković

    17.11.2019 06:30
    Ah
    Nema ništa od toga.U Novom Sadu imate stotine tkzv call centrala koji nazivaju potencijalne kupce ne ovlašćeno.To sam utvrdio prilikom dolaska u neke tkzv call centre.To su obično male prostorije sa natrpanim ljudima u maloj prostoriji koji zivkaju.Koriste e mail ili fiksni telefon.Na zapadu call centrale su zabranjene i ko hoće može otvoriti sajt za prodaju.
  • w/e

    16.11.2019 23:56
    Mrtvo slovo na papiru
    Novi zakon ce kao i postojeci da zvuci lepo sve dok ne dodjete u nepriliku da se morate pozvati na isti. Nadam se da gresim, ali ne postoji razlog da verujem drugacije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija