Sindikat kontrole letenja traži odgovornost rukovodstva SMATSA za propuste u radu

Sindikat kontrole letenja danas je zatražio da nadležni organi utvrde odgovornost rukovodstva Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) za propuste za koje tvrdi da ima dokaze.
Sindikat kontrole letenja traži odgovornost rukovodstva SMATSA za propuste u radu
Foto: Pixabay
Taj sindikat je predočio Direktoratu civilnog vazduhoplovstva (DCV), koji je pokrenuo vanredni nadzor SMATSA, da obrati pažnju na nekoliko problematičnih situacija koje su, kako tvrdi, mogle da ugroze bezbednost vazdušnog saobraćaja iznad Srbije i Crne Gore. 
 
U saopštenju sindikata se navodi da je 30. novembra ove godine istekla licenca za jedan od softvera za rad kontrolora letenja i traži se odgovor da li su nadležni organi i institucije bili upoznati sa tim i da li je iko od rukovodilaca SMATSA odgovarao za to. 
 
Nadležnima je postavljeno i pitanje da li je neko odgovarao zbog propusta "kada je 2017. godine došlo do prekida govorne komunikacije između kontrolora letenja i pilota u trajanju od čak četiri minuta" i da li je "taj incident prijavljen DCV-u, kao što je obavezno". 
 
"Кada se 2017. godine na tornjevima na aerodromima u Beogradu i Podgorici nisu na vreme uključili agregati nakon nestanka struje i zbog toga je došlo do prekida komunikacije između Кontrole letenja i pilota u trajanju od dva minuta, da li je neko kažnjen i da li je događaj prijavljen DCV-u", zapitao je Sindikat kontrole letenja. 
 
Zatražen je odgovor i na pitanje ko je odgovarao "kada je 2018. godine, prilikom građevinskih radova došlo do oštećenja kabla za napajanje Centra za Oblasnu kontrolu letenja, jer su radovi izvođeni bez znanja COКL-a, van svake procedure, napajanje je isključivano i vršeni su radovi na nepropisan način", kao i za to "što je sistem radarskih pokazivača nepouzdan". 
 
"U sistemu koji je od krucijalne važnosti i koji je osnovni uslov za rad, minimum jednom godišnje dolazi do nestanka slike na nekom od pokazivača, a pre nekoliko godina, desilo se da čak ceo sistem zakaže. Кada se desio taj pad kompletne slike, na čitavih 50 minuta, rukovodstvo je to nazvalo 'normalnim i uobičajenim'. Niko do dan danas nije kažnjen niti je odgovarao za postupke koji su doveli do direktnog ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, a na istim mestima i danas sede isti nestručni rukovodioci", navodi se u saopštenju Sindikata kontrole letenja. 
 
Direktorat za civilno vazduhoplovstvo Srbije pokrenuo je vanredni inspekcijski nadzor SMATSA posle saopštenja Sindikata kontrole letenja u kome su izneli tvrdnje da "u dužem vremenskom periodu SMATSA ne poštuje standardne operativne procedure koje se odnose na stres kontrolora letenja, što može da ugrozi bezbednost tog vazdušnog prostora". 
 
SMATSA je ranije reagovala na tvrdnje sindikata kontrole letenja i saopštila da se "vazdušni saobraćaj u njihovoj nadležnosti odvija bezbedno i neometano, u skladu sa Zakonom o vazdušnom saobraćaju i međunarodnim standardima".
  • Pera

    13.12.2019 09:07
    Manje rada-više para
    Sindikat iznosi "probleme" pred pregovore oko novog kolektivnog ugovora, gde će tražiti da se manje radi, a da se plate povećaju. Problemi koje iznose, jesu problemi, ali njih je bilo uvek i biće ih. Plate kontrolora su i sada izuzetno velike i iznose oko 4-5000 evra, plus letnji bonus (koji traje 6 meseci) gde mesečno dobijaju jos po 20% više. Posao jeste odgovoran i težak ali postoje "alati" za resavanje problema, kada se pojave, kao što je uvodjenje "regulacija" u saobraćaju i smanjenja broja aviona u slučaju kada to situacija zahteva. Na čelo sindikata došli su mladi kontrolori koji žele da "promene svet" i zauzmu rukovodeća mesta, pa je stoga i razumljiva njihova želja da ukažu na probleme. Ali njih će uvek biti i treba ih rešavati u kući, a ne uznemiravati javnost zarad ostvarenja svojih (nerealnih) ciljeva.
  • Dr

    12.12.2019 17:32
    sramota
    Sindikat kontrolora iznosi sada uznemirujuće podatke iz prethodnih godina.SRAMOTA gospodo,sada kada ste tražili poboljšanje uslova rada i ko zna šta još,ovo ste morali objaviti i sprečiti a ne da sada koristite za ostvarenje cilja.Da li je Vama stalo do bezbednosti i putnika ili ....Posle ovakve vesti svima bih oduzeo licencu jer da se desila tragedija znači da bi svi učestvovali u zataškavanju i pilot bi bio kriv.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija