Autobus zaustavljen u Nemačkoj zbog kvarova nije usamljen slučaj

Autobus iz Srbije koji je nemačka policija prošle nedelje isključila iz saobraćaja zbog vrlo lošeg stanja, a koji je, inače, pre mesec dana u našoj zemlji prošao tehnički pregled, nije izuzetak kada su u pitanju vozila kojim se prevoze putnici iz Srbije u inostranstvo.
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Blic da vest o isključenju ovog autobusa svedoči o tome u kakvom je stanju transport, pogotovo putnika, u našoj zemlji. Napominje da bi svaki prevoznik voleo da ima novo vozilo koje će ga spasiti briga i dodatnih troškova, poput popravki, intervencija, kazni i mnogih drugih stvari - ali, para nema.
 
"Ne možemo reći da je to samo odgovornost prevoznika, nego nam to govori da je u pitanju nešto drugo. Jasno je da će vozilo u takvom stanju teško proći kroz Nemačku, gde su kontrole ozbiljne, ali i kazne. Nadam se da ovaj slučaj neće koristiti da se ubuduće promeni odnos prema našim prevoznicima, da kada ih vide na putevima obavezno urade i kontrolu. To ne bi bilo dobro, jer autobus mogu da kontrolišu na svakih 50 kilometara i to će veoma uticati na rad prevoznika", objašnjava Božović.
 
"Kod nas autobusi svakih šest meseci idu na tehnički pregled, tada se i fotografišu. Ako se dešavaju propusti na tehničkom, to lako može da se utvrdi. Ali, moguće je i da na pregledu vozilo bude u dobrom stanju, a posle nedelju dana u sasvim drugačijem. Može se desiti da, recimo, prebacuju delove sa drugih autobusa, kako bi prošli tehnički, a posle vraćaju stare delove", smatra sagovornik Blica.
 
Jedan od razloga zašto prevoznici ne ulažu u nova i ispravna vozila je taj što je cena nafte viša nego na primer u Nemačkoj. Problem je i siva ekonomija i nelojalna konkurencija. Tako smo, navodi Božović, došli do toga da je prosečna starost naše "flote" oko 20 godina.
 
"Mi smo pre 10 godina u eksploataciju ubacivali 15 do 20 novih vozila godišnje, dok je 2017. godine ubačeno tek jedan odsto, što znači da nema obnavljanja", kaže Božović.
 
Zaključuje da, ako ne dođe do sređivanja tržišta i zaštite domaćih preduzeća, naše tržište će potpuno preuzeti strane firme.
  • Komsha

    28.01.2020 10:33
    Tehnicki (ne) pregled
    Kod nas jos uvek krsevi prolaze tehnicki.
    Automobili, kombi vozila i kamioni koji se raspadaju bukvalno.
    A, zasto sakupljaci sekundarnih sirovina po gradu mogu da voze neregistrovana ili neispravna vozila koja su prosla tehnicki?
    Zakon nije isti za sve gradjane
  • Vukša

    28.01.2020 10:16
    Da se ne zamajavamo
    "Komitet" opet pametuje i ukazuje na druge "krivce". U tekstu jasno stoji da oni "sami sebe kontrolišu" tj. imaju sopstveni "tehnički pregled", te na neviđeno overavaju ispravnost.
    Kao i naš JGSP. Neispravne krntije bez svetala, pozicija, žmigavaca, "čađave mehane" krstare Gradom...
  • Cattanicorrado

    28.01.2020 07:04
    SWE
    A gde je tu sada odgovornost v.d. direktora? Ko će podneti ostavku? Ko je odgovoran za ovu situaciju? Naravno, niko. To je državna firma i javni sektor. I to je to, tu se priča završava. Drugovi direktori, ovu kaznu će platiti verovatno neka subvencija.....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija