Udruženje potrošača i stručnjaci: Ako potrošači ne predaju strujomere EPS-u, dužni su da ih sami održavaju

Predsednik Nacionalne asocijacije potrošača Srbije (NAPS) Goran Papović rekao je danas da potrošači električne energije treba da budu podjednako svesni prava i obaveza u slučaju da predaju strujomere i prateću instalaciju EPS Distribuciji ili ih zadrže u vlasništvu, kada su dužni da sami održavaju njihovu tehničku ispravnost.
Udruženje potrošača i stručnjaci: Ako potrošači ne predaju strujomere EPS-u, dužni su da ih sami održavaju
Foto: Pixabay
On je, povodom dilema u javnosti zašto EPS Distribucija nudi da preuzme strujomere i prateću instalaciju, rekao da potrošači treba da znaju da je tehnička ispravnost strujomera ograničenog roka.
 
"Strujomeri moraju da se baždare, jer je njihova tehnička ispravnost ograničena na period od osam do 12 godina. Posle toga se moraju baždariti, i potrošači koji se opredele da zadrže te merne uređuje u vlasništvu, moraju biti svesni te obaveze", rekao je Papović.
 
Operator distributivnog sistema EPS Distribucija saopštio je pre nekoliko dana da, u skladu sa Zakonom o energetici, od svih korisnika sistema bez dodatnih troškova preuzima merne uređaje, merno-razvodne ormane, priključne vodove, instalacije i opremu u merno-razvodnim ormanima, a plan je da se u u započetoj fazi preuzme 650.000 mernih uređaja na teritoriji cele Srbije.
 
EPS Distribucija time, kako je saopšteno, preuzima i obavezu održavanja preuzete opreme i snosiće troškove budućeg održavanja, a uslove preuzimanja će urediti ugovorom.
 
U sada započetoj fazi, na distributivnom području Novog Sada biće preuzeti merni uređaji 168.610 korisnika. Pored Novog Sada, na području Beograda sada će biti preuzeta oprema 163.280 korisnika, na području Kraljeva 163.670, na području Niša 104.260 i na području Kragujevca 50.180 korisnika. Od ukupno 3.684.000 mernih mesta, EPS Distribucija je do sada preuzela opremu i merne uređaje na oko 600.000 mesta.
 
Papović je rekao da je EPS Distribucija, kada je svojevremeno započela zamenu starih strujomera, trebalo da dostavi i potvrdu o ispravnosti kako bi potrošači znali da je tehnički ispravan. On je rekao da, ako potrošač posumnja u tehničku ispravnost strujomera treba da se obrati Zavodu za mere i dragocene metale da bi se utvrdilo da li je ispravan.
 
Podsetio je da u selima Srbije strujomeri nisu kontrolisani i po 20 godina i da potrošači reaguju uglavnom kada posumnjaju da je potrošnja veća od stvarne, ali ne i kada je manja.
 
Stručnjaci za energetiku rekli su za Betu da EPS Distribucija, kao i u svetu, želi kontrolu nad mernim uređajem kako se ne bi nelegalno trošila struja.
 
U slučaju da potrošač ne želi da ustupi strujomere, EPS Distribucija, prema njihovim rečima, može da izvede merno mesto van poseda vlasnika kako bi mogla da kontroliše ispravnost brojila i potrošnju, a na vlasniku ostaje obaveza da održava brojilo u stanju tehničke ispravnosti.
 
EPS Distribucija, inače, već naplaćuje održavanje mreže i mernih uređaja što se u računu za utrošenu električnu energiju može videti u stavci "troškovi prenosa i distribucije energije do kupca". Ti troškovi, najčešće, kako su rekli, čine oko 40 odsto zaduženja na računu za utrošenu električnu energiju.
 
Ustupanjem strujomera potrošači, kako tvrde stručnjaci, neće imati nikakve smetnje u slučaju da žele da promene snabdevača strujom je će EPS Distribucija nastaviti da njihova merna mesta i prateće instalacije održava u tehnički ispravnom stanju.
  • Boža

    04.12.2023 10:38
    Distribucija struje
    Pozdrav, i dalje ne razumem. Ali vidim da 40% računa iznosi prenos i distribucija el energije???
    U mom slučaju je prosek 100e mesečno samo na ovu stavku, a ne vidim da mi iko menja baterije na kući svaki mesec
  • opljaćkani

    20.01.2021 20:14
    strujomeri
    Čemu takva žurba ,kada je i ministarka Mihailović najavila,odvajanje distribucije iz EPS-a i privatizaciju distribucije.Onda će novi vlasnik da postavi nove uslove a idu i novi ugovori o isporuci ...OVDE NEŠTO MNOGO SMRDI.
  • Abrakadabra

    20.01.2021 19:26
    Nema ništa za džabe!
    Ovo je već ko zna koji put, kako se pokušava napraviti svojevrsna pljačka naroda...
    U tu svrhu, pišu se naručene laži, širi propaganda, i plaše ljudi.
    Svako brojilo, sve što je oko njega, kabel za priključenje (itd.), montažu, kojekakve takse - sve je to PLATIO POTROŠAČ iz svog džepa.
    Ja sam to radio negde 1995.-96.godine i "zabava" me koštala oko 3000 tadašnjih maraka!
    Genijalci za otimanje, takozvana "gospoda", ako hoće da "preuzmu" taj deo MOJE IMOVINE, ima da plate PUNU cenu - ni centa manje!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija